سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۲۴

اخبار

برگزاری مانور پدافند شیمیایی و تخلیه اضطراری جامعه صنعت در پارس جنوبی

رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر از برگزاری مانور پدافند شیمیایی و تخلیه اضطراری جامعه صنعت در منطقه ویژه پارس جنوبی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر؛ دکتر سعید گران پی با تشریح جزئیات این مانور اظهار داشت: مانور در راستای ارتقاء سطح توانمندی تیم های آتشنشانی در امداد و نجات مسمومیت های گازی، ارزیابی جنبه های اجرایی و عملیاتی نظام مدیریت شرایط اضطراری، افزایش آمادگی کارشناسان ارشد برای تصمیم سازی و مدیران برای تصمیم گیری بهینه در شرایط اضطراری و ارزیابی میزان آمادگی افراد و تجهیزات سازماندهی شده برای واکنش در شرایط اضطراری برگزار شد. 
گران پی اضافه کرد: در این مانور، واحدهای مختلف امدادی و آتش نشانی از سراسر شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی منطقه پارس جنوبی حضور داشتند و عملیات نجات و انتقال مصدومان به مراکز درمانی مجاور و انتقال بالگردی به بیمارستان شیراز انجام شد. 
وی سناریوی مانور را ایجاد پارگی خط لوله سیری در اثر خوردگی و نشت گاز با غلظت H2S حدود ppm 15000 اعلام کرد و گفت: زمان مانور ۹۰ دقیقه تعیین شده بود که واحدهای مختلف توانستند عملکرد مطلوبی را ارائه کنند. 
رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر با تقدیر از همکاری شرکت ها و درمانگاه ها و بیمارستان های منطقه اظهار امیدواری کرد برگزاری چنین مانورهایی با جدیت تداوم یابد تا آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی به بالاترین سطح ممکن برسد.

 


مانور 1400 12
مانور 1400 11

۱۰ آبان ۱۴۰۰ ۰۸:۳۶
تعداد بازدید : ۵۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید