سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۲۸

اخبار

ساماندهی ارائه خدمات سلامت روان در منطقه پارس جنوبی/شورای تخصصی سلامت روان تشکیل می شود

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: به زودى شوراى تخصصی سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت را به عنوان راهبرد اصلى ساماندهی خدمات این حوزه تشکیل می شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر؛ به مناسبت هفته سلامت روان همایشی با حضور مسئولین و کارشناسان HSE، مددکاری و بهداشت مجتمع هاى پتروشیمی مستقر در منطقه پارس عسلویه برگزار شد.
در ابتداى این همایش رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر با تبریک هفته سلامت روان، سیاست های کلان بهداشت و درمان را در جهت گسترش خدمات سلامت روان در چارچوب گسترش همکاری و تعامل با واحدهای HSE و مددکاری مجتمع هاى پتروشیمی مستقر در منطقه تشریح کرد.
دکتر سعید گران پی اظهار داشت: با تاکید مدیر عامل سازمان، تصمیم بر این شده است که خدمات سلامت روان به صورت جامع و متمرکز به منظور پوشش کارکنان منطقه پارس جنوبی احیا  و گسترش یابد.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت که از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه شرکت داشت نیز ضمن تبریک هفته سلامت روان، لزوم توجه هر چه بیشتر به نیازهای  کارکنان و خانواده های آنها در این حوزه را از اولویت های اساسی سازمان بر شمرد و تعیین خط مشی و تحقق این اهداف را از جمله وظایف شوراى تخصصی سلامت روان عنوان کرد.
دکتر سید مهدی هاشمى تصریح کرد: این سازمان به زودى شوراى تخصصی سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت را به عنوان راهبرد اصلى ساماندهی خدمات این حوزه  تشکیل خواهد داد.
رئیس طب صنعتى و HSE بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با اشاره به برگزاری همایش سلامت روان در سالن آموزش پتروشیمی های منطقه پارس جنوبی نیز گفت: ارائه خدمات در حوزه  سلامت روان بخشی از  رسالت و وظایف سازمان برای جمعیت تحت پوشش بشمار می رود.
دکتر ایرج جامه بزرگی اضافه کرد: با توجه به نقش سلامت روان در افزایش کارایی و عملکرد کارکنان، از سال 2021 جنبه هایی نظیر شناسایی، اصلاح و مدیریت عوامل  آسیب رسان به سلامت روان، رفاه کارکنان و همچنین مداخلات نظام مند در حوزه سلامت روان در محیط کار به عنوان استاندارد مستقلی تحت عنوان ایزوی٤٥٠٠٣ مطرح شده است.
در این نشست استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان سخنران جلسه، مباحثى پیرامون وضعیت اختلالات روانپزشکى در ایران و جهان ارائه کرد.
دکتر حاجبی همچنین اهمیت سواد سلامت روان، خودمراقبتى و دیگر مراقبتی را با تاکید بر مسئولیت اجتماعی در محیط های کاری تشریح کرد.
در پایان شرکت کنندگان در جلسه، ضمن طرح پرسش های خود، خواستار استمرار جلسات آموزشی در ابعاد مختلف سلامت روان در مجتمع های صنعتی منطقه شدند.

ساماندهی ارائه خدمات سلامت روان در منطقه پارس جنوبی 5
ساماندهی ارائه خدمات سلامت روان در منطقه پارس جنوبی 3

۲۳ مهر ۱۴۰۰ ۱۶:۱۷
بهداشت درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ |
تعداد بازدید : ۵۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید