سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۴۷

اخبار

پاسخ به سوالات نمایندگان گروه های قراردادی و پیمانکاری ماهشهر

مدیر منابع انسانی سازمان با نمایندگان گروه های قراردادی و پیمانکاری منطقه ماهشهر در راستای سفر مدیرعامل سازمان به این منطقه و به منظور رفع دغدغه و چالش ها نشستی بصورت ویدیو کنفرانس برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، امیر قائم پناه مدیر منابع انسانی با اشاره به سفر مدیرعامل به منطقه ماهشهر و برگزاری نشست با کارکنان و  طرح سوالات وابهامات گفت : هدف از برگزاری این جلسه با توجه به دستور دکتر هاشمی رفع سوالات و ابهامات کارکنان منطقه ماهشهر است.
وی افزود : با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و شیوع مجدد بیماری کووید 19 امکان سفر به منطقه میسر نبود به همین دلیل با همکاری روابط عمومی سازمان این جلسه بصورت ویدیو کنفرانس برنامه ریزی شد تا پاسخگو سوالات نمایندگان گروه های قراردادی ، پیمانکاری و رسمی کارکنان باشیم.

مدیر منابع انسانی به دسته بندی سوالات ارسال شده اشاره کرد و گفت : با توجه به تعداد سوالات زیاد در خصوص رسیدگی به وضع معیشتی کارکنان پیمانکار باید عرض کنم که از سال 97 کارگروه های مختلفی در سطح مدیران منابع انسانی چهار شرکت اصلی  برای رسیدگی به وضع معیشتی کارکنان پیمانکار آغاز بکار کرد که ماحصل آن  تهیه شناسنامه ایی از وضعیت فردی،شغلی  و حقوق و مزایا کارکنان در سامانه ساپنا شد .

قائم پناه ادامه داد: با پیگیری معاونت توسعه سرمایه نیروی انسانی وزارت نفت و مدیران توسعه منابع انسانی 4 شرکت اصلی با واحد روابط کار وزرات تعاون،کار و رفاه اجتماعی کتابچه طرح طبقه بندی مشاغل گروه های شغلی، مدرک تحصیلی،سطح مقطع و سوابق طبقه بندی و به تصویب دو وزیر مربوطه رسید و در دستور کار شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت قرار گرفت.

 وی  گفت : از اردیبهشت ماه سال  99 با دستور مدیر منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران طرح طبقه بندی مشاغل در دستور کار سازمان بهداشت و درمان  قرار گرفت، البته با اجرای این طرح مشکلاتی برای پرداختی ها برای کارکنان حوزه درمان و پشتیبانی به وجود آمد با برگزاری جلسه با نماینده مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در تلاش هستیم تا این موضوع رفع شود و البته با پرداخت طرح تطبیق در سال 99 سعی کردیم کاهش حقوق و مزایا را پوشش دهیم.

در ادامه جلسه سوالاتی در خصوص فوق العاده مناطق جنگ زده، طرح جذب نیرو ، استفاده نیرو های پیمانکاری و خانواده های آنان از خدمات درمانی مراکز بهداشت و درمان  و استفاده از خدمات رفاهی مطرح شد که مدیر منابع انسانی به تک تک آنان پاسخ داد و گفت : در خصوص جذب کارکنان با توجه به وضعیت بیماری کووید 19 فقط مجوز جذب تعدادی نیرو پرستاری در منطقه برای ارائه خدمات بود و اجازه افزایش سقف نیست ، در خصوص پرداخت فوق العاده به کارکنان شاغل مناطق جنگی تا کنون در فرمول پرداختی ها دیده نشده و این موضوع بعنوان پیشنهاد مطرح میشود.

قائم پناه بیان کرد: با توجه به برگزاری مناقصه در سطح شرکت ملی نفت ایران برای بیمه تکمیلی کارکنان پیمانکاری، بیمه البرز برنده  اعلام شد و تفاهم نامه ایی با سازمان امضا کرد ، در همین خصوص مدیریت بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر با امضا تفاهم نامه ایی با بیمه البرز میتواند امکان استفاده از خدمات بیمارستان سرپایی و بستری را برای کارکنان پیمانکار فراهم آورد، همچنین در خصوص استفاده از خدمات رفاهی خارج از حیطه سازمان و در اختیار واحد خدمات رفاهی شرکت ملی نفت ایران می باشد .

وی در پاسخ به سوال استفاده از استعلاجی کارکنان قراردادی گفت : این موضوع خارج از حیطه سازمان بوده و در بندهای قانون کار به آن اشاره شده است و البته در این مدت بیش از 50 نامه برای رسیدگی به این موضوع توسط منابع انسانی تهیه شده و بازهم پیگیری ها ادامه دارد.

گفتنی است در این جلسه مدیر منابع انسانی ، رییس تدوین مقررات  ، ریس امور اداری ، رییس امور پیمان ها ، رییس روابط عمومی سازمان و کارشناسان این حوزه حضور داشتند و به سوالات مربوطه پاسخ دادند.

jalase
۲۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۶
تعداد بازدید : ۱۷,۷۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید