سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۴۹

اخبار

زایشگاه بیمارستان توحید جم ؛ با 24 سال سابقه همچنان پیشرو در ارائه خدمات به مادران

ژیلا دهداری کارشناس مامایی و مسئول زایشگاه بیمارستان توحید جم ضمن تبریک روز مامایی به کارکنان بخش زایشگاه بیمارستان توحید جم گفت: بیمارستان توحید جم بیمارستان دوستدار کودک در استان است که دارای مولفه هایی ویژه ایست که بیمارستان را به این افتخار نائل کرده است.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ، خانم دهداری با اشاره به اینکه بیمارستان توحید جم به عنوان بیمارستان دوستدار کودک است گفت: با پیگیری و اجرای پروتکل های روشهای صحیح تغذیه با شیر مادر در قالب کمیته شیرمادر به دبیری خانم سولماز محمدی و کارشناسان مشاور خانمها فرشته ابراهیمی و اسما بیننده که به صورت منظم و با برنامه قبلی انجام می پذیرد و همچنین همکاری و نقش پررنگ دیگر پرسنل زایشگاه در زمینه ترویج تغذیه با شیرمادر و ترویج زایمان طبیعی ،بخش زایشگاه توانست بالاترین امتیاز از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه دوستدار کودک را کسب نماید.

وی گفت: با این وجود هرساله بخش زایشگاه بیمارستان توحید جم از لحاظ دوستدار کودک طی 2 بار در طول سال از سوی گروه ارزیابی داخلی بیمارستان توحید جم پایش می شود و هرساله دارای امتیاز مطلوب بود که خوشبختانه طی ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال 1399 با توجه به شرایط کرونا توانستیم بالاترین امتیاز یعنی 100 در سطح را استان کسب نماییم.

خانم دهداری افزود:در سال 1399 تعداد 3 هزار و 339 نفر به بخش زایشگاه بیمارستان توحید جم مراجعه کرده اند.

وی گفت: در سال 99 تعداد زایمان طبیعی 556 نفر و سزارین 483 نفر در بیمارستان توحید جم انجام شده است که این آمار نشان از تلاش بیمارستان در راستای ترویج زایمان طبیعی می باشد و درصد سزارین نخست زا 39 درصد عنوان کرد که نسبت به سال پیش یک و نیم درصد کاهش یافته است .

خانم دهداری اظهار داشت: از اولویت هایی که در ساختار جدید بخش زایشگاه پیش  بینی شده زایمان بی درد و زایمان فیزیولوژیک است .

خانم دهداری یکی از محاسن بیمارستان توحید جم را حضور جراح و متخصص زنان و زایمان به صورت مقیم  در بیمارستان عنوان نمود و گفت: به محض ورود بیمار ، در صورت نیاز وضعیت بیمار به متخصص اطلاع داده می شود تا متخصص تصمیم گیری کند که او را همان هنگام بستری کند یا دستورات دیگری صادر نماید.

خانم دهداری درمورد وضعیت ویزیت نوزادان متولد شده توسط پزشک متخصص اطفال در بیمارستان توحید جم گفت: تمام نوزادان توسط پزشک متخصص کودکان ویزیت می شوند که درصورتیکه وضعیت نوزاد مناسب باشد همجوار مادر می شود و درصورت وجود مشکل به مراکز بالاتر ارجاع داده می شود.

خانم دهداری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و بیان اینکه یکی از گروه‌هایی که بیش از سایرین در معرض خطرند، مادران باردار هستند گفت: تمام خانم‌های باردار باید علائم هشدار را بدانند. علائمی مانند پارگی کیسه آب، افزایش فشارخون و... از موارد اورژانسی هستند که باید با پزشک در میان گذاشته و در صورت صلاح دید پزشک باید به بخش زایشگاه بیمارستان مراجعه کنند؛ چراکه ممکن است سلامتی خود و نوزادش در آینده به خطر افتد

خانم دهداری با اشاره به اینکه در حالیکه گروه‌های مختلف و اعمال جراحی مختلف غیر ضروری در ایام شیوع کرونا به تاخیر افتاد اما،‌ زایمان طبیعی و سزارین از اعمالی بودند که به فراخور زمان و بدون آنکه بتوان تغییر خاصی در موعد آن ایجاد کرد باید انجام می‌شد گفت: موعد زایمان بویژه زایمان طبیعی را نمی توان تغییر داد و نمی‌توان زایمان را پس از مهار کرونا انجام داد.بهتر است خانم‌هایی که قصد زایمان طبیعی دارند بر اساس آنچه در کلاس‌های آموزش زایمان آموخته‌اند و عمل به گفته‌های پزشک خود به بخش زایشگاه  بیمارستان مراجعه کنند

وی ضمن توصیه به مادران باردار عنوان کرد: مادران باردار به عنوان یکی از گروه‌های پرخطر، در معرض بیماری کرونا هستند بنابراین رعایت مسائل بهداشتی و حفاظتی برای این گروه فوق‌العاده مهم است.

خانم دهداری مسئول زایشگاه بیمارستان توحید جم در پایان ضمن تشکر از واحد روابط عمومی در تهیه این گزارش از کلیه پرسنل زایشگاه که در شرایط کرونا همزمان با پرسنل سایر بخشها خدمت رسانی کردند و همچنین ماماهای کلینک های پزشکی خانواده شهید تندگویان و شهرک پردیس در ارجاع  بیماران و همچنین از کلیه کسانی که در موفقیت حاصل شده و کسب  امتیاز بیمارستان دوستدار کودک زحمات فراوانی کشیده‌اند از جمله رئیس محترم بیمارستان توحید جم،مترون، پرسنل بخش اطفال، پرسنل بخش 3 ،بهداشت خانواده و به خصوص دبیر کمیته شیر مادر تقدیر و تشکر کرد.

 

 

دهداری

زایشگاه

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۷:۴۰
تعداد بازدید : ۸۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید