سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۴۳

اخبار

تالیف و چاپ کتاب «مدیریت فرایند محور در سازمان ها »توسط خانم دکتر علیان عجم

شهناز علیان عجم دکترای تخصصی مدیریت آموزشی و مدیر بهبود کیفیت بیمارستان توحید جم ، مسئول رسیدگی به شکایات بیمارستان توحید جم و بازرس طرح تکریم ارباب رجوع موفق به تالیف و چاپ اولین عنوان کتاب در مدیریت فرایند محور در سازمان ها شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ،خانم دکتر علیان گفت: مدیریت فرایند محور رویکردی نظام مند به شناسایی ،طراحی ،اجرا،مستند سازی ،پایش و اندازه گیری فرایندهای خودکار و غیر خودکار دارد.این رویکرد برای دستیابی به نتایج عملیاتی سازگار و هدف گیری شده ای است که منابع را با اهداف استراتژیک سازمان هم راستا می سازند.

 

خانم دکتر علیان با بیان اینکه کتاب به زبان بسیار ساده به رشته تحریر در آمده است گفت:تبیین مفهوم کیفیت خدمات، متضمن شناسایی فرایندها و ارزش گذاری عوامل و شاخص های مؤثر آن می باشد. فرآیند ها مجموعه فعالیتهای متوالی و مرتبط بوده که برای دستیابی به ماموریت سازمان طراحی شده اند؛ تا با عملکرد بهتر نیازهای اساسی گیرندگان خدمت را تأمین نمایند.

 

وی افزود: سازمانهای فرآیندگرا، کار را به عنوان یک فرآیند می نگرند، نتیجه کار با اهمیت‌تر از اجزای تشکیل دهنده آن است . سازمانی که دیدگاه فرآیندمحوری دارد، وظیفه‌ها را بصورت مستقل مورد توجه قرار نمی دهد بلکه مجموعه آنها را که به خواسته مشتری جامه عمل می پوشانند در نظر می گیرد. . برای اینکه یک سازمان در راه فرایندگرایی گام بردارد می بایست تمامی تلاش خود را جهت تشخیص فرایندها، شناساندن اهمیت فرآیندها، انتخاب معیار ارزیابی و بکارگیری مدیریت فرایندگرا به کار گیرد.

 

وی در ادامه گفت: شناسایی فرایندهای اصلی و کلیدی سازمان ها ، باعث کاهش هزینه‌ها از طریق حذف فعالیت‌ها یا ضوابط زائد و غیرکارآمد ، تسهیل و تسریع امور، بهبود کیفیت و ارتقای ارائه خدمات به ذینفعان،به وجودآمدن نگرش فرآیندی، مشتری‌گرایی و کلان‌نگری در لایه‌های مختلف سازمان می گردد. از طرف دیگر ،این امر باعث ایجاد فرهنگ روحیه و تجربه کار تیمی و تصمیم‌گیری گروهی، فرآیند‌سازی و ایجاد بستر لازم برای سنجش عملکرد افراد، گروه‌ها، بخش‌ها، و واحدهای مختلف سازمان و به طور کلی، فعالیت‌های کلیدی و مهم  می شود.

 

گفتنی است تعداد 11 مقاله خانم دکتر علیان عجم در( نشریه های داخلی، خارجی و کنفرانس های داخلی) به شرح ذیل به چاپ رسیده است :

Surveying the infrastructures required for implementation of e-learning in smart schools in Bushehr Province , Contemporary Educational Researches Journal: Vol. 7 No. 3 (2017): August .

2-  تبیین فرآیند آموزش به بیمار از طریق مدل فرآیند محوری. علیان عجم شهناز، قاسمی زاد علیرضا، قلتاش عباس ، مجله علوم پزشکی رازی. ۱۳۹۸; ۲۶ (۵ ) :۱۳۱-۱۴ .

3- دیدگاه کارکنان و کارشناسان امور مالی بیمارستانها در خصوص چگونگی مدیریت هزینه های بیمارستان: یک مطالعه کیفی ، مجله تصویرسلامت ؛ علیان عجم شهناز، قاسمی زاد علیرضا، قلتاش عباس ؛ 2020; 11(2): 159-171

4- طراحی مدل فرآیند مدیریت سلامت کارکنان در بیمارستان (پژوهشی کیفی) ؛ شهناز علیان عجم ، علیرضا قاسمی زاد، مجله علوم پزشکی قم ، 2019; 13 (9) :53-68

5- شناسایی مولفه های اصلی فرآیند مدیریت هزینه های بیمارستان ،نویسندگان: شهناز علیان عجم ، علیرضا قاسمی زاد ، عباس قلتاش ، نشریه مدیریت سلامت ،پاییز 1398 شماره 77

6- تبیین مدل فرآیند محوری مدیریت سلامت در بحران: یک مطالعه کیفی نویسندگان: شهناز علیان عجم ، علیرضا قاسمی زاد* ، عباس قلتاش ، نشریه ابن سینا ( طب هوافضا- طب زیرسطحی- طب بحران- طب رزم و روانپزشکی نظامی) » پاییز 1398 /21(3):4-11

7- آموزش از طریق فناوری در مراکز بهداشتی درمانی و ارتقاء کیفیت،  علیرضا قاسمی زاد ، شهناز علیان عجم ، چهارمین کنفرانس جهانی و اولین کنفرانس ملی پژوهش های نوین ایران و جهان در مدیریت، اقتصاد و حسابداری و علوم انسانی - 1396

8- عوامل تآثیر گذار در استقرار آموزش الکترونیکی و زیر ساخت های آن ؛نویسندگان: حمید رضا معتمد ، شهناز علیان عجم ، چهارمین کنفرانس جهانی و اولین کنفرانس ملی پژوهش های نوین ایران و جهان در مدیریت، اقتصاد و حسابداری و علوم انسانی - 1396

9- یادگیری اجتماعی محور و مدیریت آموزشی ،نویسندگان: علیرضا قاسمی زاد ، شهناز علیان عجم ، اولین کنفرانس ملی مدیریت و اقتصاد جهانی - 1395

10- بررسی رفتارهای تغذیه ای و بهداشتی در دانش آموزان مقطع دبیرستان ، حسن شهبازی، محمد حسین باقیانی مقدم*، زهرا خواجه، عباس اسماعیلی، معصومه کریمی، شهناز علیان عجم، فصلنامه آموزش بهداشت وارتقاء سلامت ایران ، دوره ۱، شماره ۴ - ( زمستان ۱۳۹۲)

11- .گذری برفرهنگ بومی شهرستان جم،سال انتشار 1396محل انتشار: کنفرانس ملی پژوهش های نوین در مدیریت،اقتصاد و علوم انسانی،نویسندگان: شهناز علیان، عبدالمحمد طاهری

 

 

 

دکتر شهناز علیان عجم

کتاب سازمان محور

 

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۰۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید