سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۴۱

اخبار

عملکرد همه همکاران در مدیریت کرونا قابل ستایش است

رئیس جراحی بیمارستان نفت تهران درمیان برگزیدگان وزارت نفت

اگرچه کارکنان بخش کادردرمان به دلیل شغلی که انتخاب کرده اند همواره درموقعیت های سخت قرار می گیرند و انجام کارهایی را عهده دار می شوند که در شرح وظایفشان نبوده است ، با این وجود، شیوع پاندمی کرونا اهمیت تلاش این گروه را بیش ازپیش نمایان کرد.

 یکی ازاین افراد، دکترمهدی جعفری نیا، رئیس بخش جراحی عمومی بیمارستان نفت است که  نام وی در میان کارمندان نمونه  سال 98 بهداشت ودرمان صنعت  نفت، در وزارت نفت  به چشم می خورد.

 وی خوشحال است که سطح  همکاری و رعایت پروتکل ها در بیمارستان نفت  به  شکلی بوده است که خوشبختانه  افراد جراحی شده  در این بیمارستان به  کرونا دچار نشده اند.
همچنین جعفری نیا به جراحی بیماران کرونایی که اغلب به صورت اورژانس انجام می شود ،  اشاره  می کند و عملکرد همکاران خود را  در  بخش  جراحی عمومی بیمارستان قابل ستایش می داند.

دیگر اینکه، وی مدیریت بحران در بیمارستان  نفت تهران را حاصل همکاری  همه جانبه کل کارکنان اعم از مدیریت، کادر درمان، خدمات و پشتیبانی می داند .

جعفری نیا  درتشریح شرایط  بخش جراحی بیمارستان نفت تهران دردوران کرونا می گوید: دراین دوران نوع کارعوض شد به نحوی که ترس  بیماران ازکرونا موجب شد، دیر به  بیمارستان مراجعه کنند .

وی افزود: برخی ازترس اینکه مبادا کوید19 بگیرند، خود درمانی کرده بودند ویا اینکه درمان  خود را به تعویق انداخته بودند و همین  امرموجب شد  در مواردی افراد با کیسه صفرا ، آپاندیس عفونی ویا انسداد معده و روده و عارضه های بدتر به صورت اورژانسی دربیمارستان حضورپیدا کنند که عمل های جراحی را سخت تر کرد.
جعفری نیا تاکید کرد: درایام اوج کرونا درکلینیک های عفونی و داخلی ، مراجعات چند برابر شد ودرقسمت جراحی نیزبیماران با عارضه ها ودرگیری بیشتری،  مراجعه کردند که موجب شد نیاز به ICU نیز دراین ایام افزایش یابد.

 رئیس بخش جراحی با بیان اینکه در مرحله دوم اوج گیری کرونا، تعداد بیشتری ازپرسنل بیمارستان  به کرونا دچار شدند و ناچاربه مرخصی رفتند  گفت: با توجه به اینکه بخش های بیمارستان، همچنان  فعال بود فشار کاری همکاران بسیار بالا رفت و همکاران در بخش پرستاری ، پرسنل خدمات و  اتاق عمل  درگیر کرونا شدند و شیفت های  کاری طولانی و سنگین شد.

 وی که خود به عنوان کارمند نمونه برگزیده شده است عملکرد همکاران خود در تیم جراحی را عالی ارزیابی می کند و دراین باره می گوید برخی از بیماران کرونایی  دچار مشکلاتی می شدند که نیاز به جراحی داشتند و همکاران  ما  درتیم جراحی در کنار کارکنان بخش کووید قرار می گرفتند و جراحی را انجام می دادند.

 وی جراحی های التهاب کیسه صفرا، مشکلات سیاه شدن روده  و حتی جراحی قلب را نمونه هایی از جراحی های  انجام شده  برای  بیماران کرونایی عنوان کرد.

جعفری نیا همچنین خاطر نشان  کرد: با توجه به محدودیت هایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش های پزشکی دردوره اوج کرونا برای انجام عمل های جراحی  گذاشت، برخی از عمل های الکتیو موقتا حذف شدند که با رفع محدودیت عمل های جراحی ، مجددا انجام  عمل های جراحی افزایش یافت  به نحوی که بعضی مواقع، ضریب اشغال تخت در بخش جراحی به صد درصد رسید و تقریبا بخش جراحی  پراز بیمار بود و برای اینکه عمل ها کنسل نشوندازبخش های مختلف کمک گرفته شد.

رئیس بخش جراحی گفت: از اسفند ماه سال گذشته تا پایان دی ماه امسال که بیماری کرونا  در کشور شیوع داشت،  تعداد عمل های جراحی  انجام شده دربیمارستان نفت تهران 2 هزار و 898  بیمار بوده است که نسبت  به دوره های  قبل از کرونا،  کاهش محسوسی نداشته است.

۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۴۷
تعداد بازدید : ۲۳,۹۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید