سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۶:۱۱

اخبار

جلسه هم اندیشی واحدهای آموزش ،روابط عمومی و بهبود کیفیت در بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر

اولین جلسه هم اندیشی واحدهای آموزش ،روابط عمومی و بهبود کیفیت با حضور رابطین آموزش در سالن کنفرانس درمانگاه شهید تندگویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ،در راستای برگزاری جلسات ادواری و با هدف برقراری تعامل و ارتباط سازنده و بررسی مسائل و مشکلات آموزشی و همچنین رفع موانع و چالشها و هم افزایی توان علمی و اجرایی در راستای نیل به اهداف بهداشت و درمان ،جلسه هم اندیشی آموزش ،روابط عمومی و بهبود کیفیت با حضور دکتر سعادتیان رئیس آموزش و پژوهش ،خانم دکتر علیان مسئول بهبود کیفیت ،خانم رضایی مسئول روابط عمومی و رابطین آموزش در بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ برگزار شد.

در ابتدا این جلسه دکتر رامین سعادتیان رئیس آموزش و پژوهش با پیامی از دکتر مالکی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ اعلام کرد: با کار تیمی که از مهم ترین رفتارهای سازمانی است و همکاری رابطین آموزش سیستم پویاتر می گردد و بهبود قابل ملاجظه ای در بهره وری و رضایت کارکنان ایجاد می شود.

دکتر سعادتیان گزارشی از وضعیت آموزش و برنامه های رابطین مربوطه را بیان کرد و در زمینه بهبود برنامه های آموزشی مطالبی را عنوان نمودند.

سپس خانم رضایی در مورد نقش روابط عمومی در آموزش گفت : آموزش و روابط عمومی نقش متقابل دارند و می توانند باعث تقویت عملکرد همدیگر شوند و نقش مهمی در نگرش و رویکرد سیستمی دارند.

وی روابط عمومی را آیینه تمام نمای سازمان دانست که وظیفه آن اطلاع رسانی شفاف عملکرد واحدهای مختلف بهداشت و درمان است.

خانم رضایی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های روابط عمومی و همکاری های لازم با واحد آموزش بر لزوم همگرایی روابط عمومی و آموزش در جهت پیشبرد اهداف تاکید کرد و گفت: قاعدتا همه واحدها باید در جهت ارتقاء و انجام وظایف و تقویت عملکرد با هم همکاری لازم را داشته باشند و آموزش و روابط عمومی نیز بایستی در حالت طبیعی با حرکت در جهت صحیح باعث هم افزایی و تقویت هم شوند.

خانم رضایی با اشاره به اینکه یکی از وظایف روابط عمومی ها ارتقاء فرهنگ سازمانی است گفت : با توجه  به اینکه مردم روابط عمومی را به عنوان یک مرجع می شناسند و اخبار و اطلاعیه های روابط عمومی بهداشت و درمان را می بینند و می شنوند ، این واحد می تواند عامل ایجاد یک نوع فرهنگ سازمانی و الگوی آموزشی باشد .

وی از زحمات و همکاری واحد آموزش تشکر و اظهار امیدواری کرد: امیدواریم این جلسات در راستای ارتقاء جایگاه روابط عمومی و آموزش تداوم داشته باشد.

در ادامه خانم دکتر علیان هدف از آموزش را بهسازی سازمان دانست و گفت : یکی از کارکردهای مهم مدیریت منابع انسانی ،فراهم آوردن زمینه ای است که بر اساس آن توانایی بالقوه فرد تبدیل به فعل گردد.

وی فواید آموزش را تسهیل در تحقق اهداف سازمانی ،بهبود کمی و کیفی خدمات ارائه شده و ایجاد زمینه رشد و موفقیت در امور شغلی برشمرد و گفت: دو رکن اصلی آموزش ،بهبود کیفیت خدمات و در نتیجه رضایت مشتری می باشد.

خانم دکتر علیان برنامه ریزی آموزش را شامل 5 مورد دانست که عبارتند از :نیاز سنجی آموزش ،طراحی آموزش ،اجرای آموزش،ارزشیابی آموزش و پایش آموزش .

وی گفت: دوره های آموزشی بر اساس نیاز سنجی های صورت گرفته و مطابق با الزامات قانونی ( اعتبار بخشی )، اهداف سازمان ، برنامه توسعه فردی ، شرح وظایف و نیازهای کارکنان با تشخیص مسؤلین مربوطه تعیین و برنامه ریزی می شود.

دکتر علیان اهم برنامه های آموزشی با توجه به برنامه کیفی در راستای بهبود کیفیت خدمات را شامل موارد زیر عنوان کرد:برنامه های مدیریت و رهبری ،برنامه های مراقبتی و بالینی ،برنامه های حمایتی گیرندگان خدمت ،دوره های مدیریت و رهبری (عمومی و تخصصی)،دوره های مدیریت خطر و بلایا،مدیریت سلامت حرفه ای ،مدیریت خدمات پرستاری ،مدیریت فناوری اطلاعات سلامت ،مدیریت بهداشت محیط.

 وی در ادامه دوره های مراقبتی و بالینی را شامل دوره های آموزشی در کلیه بخش های درمانی مانند( اورژانس، سی سی یو، زایشگاه و ...) و دوره های حمایت از گیرندگان خدمت (مانند آشنایی بیماران با منشور حقوقی بیمار ،دوره ای آموزشی اخلاق حرفه ای ،دوره های آموزشی ایجاد ارتباط موثر) نام برد.

خانم دکتر علیان گفت:با برگزاری دوره های آموزشی می توان به بهبود کیفیت خدمات و در نتیجه افزایش رضایتمندی مشتری (بیماران) و همچنین موفقیت کارکنان و تقویت سرمایه های انسانی سازمان امیدوار بود.

در ادامه جلسه دکتر سعادتیان به تبیین اولویتهای برنامه های آموزشی پرداخت و رابطین آموزش سوالات و نظرات خود را در راستای امورات آموزشی مطرح کردند.

وی گفت:با توجه به نقش و اهمیت فزاینده آموزش نیروی انسانی در ادامه حیات هر سازمان و لزوم برنامه ریزی دقیق و طراحی مناسب دوره های آموزشی بر اساس محتوی مناسب و انتخاب فراگیران مناسب ،ارزشیابی کیفیت آموزش های ارائه شده ضروری به نظر می رسد.

در ادامه این جلسه در خصوص تنظیم مستندات بالینی و اهم فعالیت های حوزه عملکرد آموزشی سال 99،چارت آموزشی ،بازنگری در آمار آموزشی ،تشکیل تیم پژوهشی ،همراهی با واحدهای کنترل کیفیت و روابط عمومی در بهینه کردن آموزش ،بررسی امتیاز دهی آموزشی و الزامات سازمانی ،تقسیم کار تیم آموزشی ، ارتباط  با سایت های معتبر علمی و ... بحث و تبادل نظر شد.

 

جلسه آموزش و روابط عمومی  4

جلسه آموزش و روابط عمومی  3


جلسه آموزش و روابط عمومی  2
جلسه آموزش و روابط عمومی  1

۱۵ مهر ۱۳۹۹ ۱۵:۱۶
تعداد بازدید : ۶۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید