سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۰۱

اخبار

بخش دوم مصاحبه با دکتر نصر آبادی معاون درمان و دارو بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر و خارگ

دکتر مهدی نصرآبادی معاون دارو و درمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ گفت :به نسبت آغاز شیوع ویروس کرونا از تجربه های بهتری برخوردار هستیم و وضعیت بهتری داریم.

وی گفت: نقاهتگاه بزرگی ویژه کارکنان کرونایی صنعت نفت استان بوشهردر سالن ورزشی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مجهز کردیم که مراقب پرستار دارد و حتی کارگران مبتلا به کووید 19 که در آن منطقه شاغل هستند ودور از خانواده هستند را پوشش می دهیم.

دکتر نصرآبادی در خصوص آزمایشگاه تست کرونا گفت : اگر چه اکنون انجام آزمایش PCR مانند گذشته ضرورت ندارد و در اولویت مقابله با کرونا ویروس نیست اما سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ازچند ماه پیش برای راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا (PCR) اقدام کرده است. ساختمان آزمایشگاه ویروس شناسی نیاز به استانداردهای ویژه ای دارد و متاسفانه همچنان این مرکز به خاطر عدم وجود یک ساختمان استاندارد راه اندازی نشده است اما اکنون با کمک مجموعه وزارت نفت روال احداث آن آغاز شده است و بخشی از تجهیزات آن نیز خریداری شده است.

افراد واجد شرایط دریافت واکسن آنفولانزا را مشخص کرده ایم /موفقیت های پالایشگاه جم در زمینه مقابله با کرونا ویروس در بین دیگر شرکت های پالایشی منطقه یک استثناء بوده است

دکتر نصرآبادی در مورد موفقیت های پالایشگاههای گاز در منطقه در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا افزود: در بین پالایشگاه های گاز منطقه ، شرکت پالایش گازفجرجم در مقابله با کووید 19 از ابتدای شیوع آن تا کنون،  یک برنامه ریزی استثنایی به خصوص در موضوع قرنطینه کارکنان داشته است و در بین دیگر شرکت ها ممتاز است. در این میان مجتمع گازی پارس جنوبی نیز درعملیات تیم واکنش سریع برای گندزدایی و شناسایی افراد مشکوک به کرونا در همکاری و هماهنگی نزدیک با بهداشت و درمان صنعت نفت یکی از برترین شرکتهای سطح منطقه بوده است.

وی افزود:تلاش های زیادی از چند مرجع رسمی از جمله دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است و آماده هستیم به محض توزیع واکسن آنفولاآنزا در سطح کشور توسط وزات بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی،تزریق آن به کارکنان را با همکاری شرکتها بصورت رایگان آغاز کنیم.

با توجه به بررسی طب صنعتی جمعیت تحت پوشش و وضعیت سلامت کارکنان صنعت نفت استان بوشهر، این سازمان حداقل به 3600 دوز واکسن آنفولاآنزا نیازدارد و البته با حساسیت های خاص منطقه و شرایط شغلی کارکنان ممکن است این آمار بالاتر هم برود.

 

دکتر نصرآبادی

 

۶ مهر ۱۳۹۹ ۱۶:۰۶
تعداد بازدید : ۸۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید