سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۰

اخبار

«آیا خستگی کادر درمان در خواهد رفت؟»

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ، دکتر مالکی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ در دیداری صمیمانه با پرسنل اورژانس از زحمات آنها قدردانی کرد.

دکتر مالکی گفت: من می دانم که ما فقط شاید بتوانیم انگیزه های معنوی برای شما داشته باشیم و واقعا در شرایطی نیستیم که آنطور که باید زحمات کادر درمان را بطور مادی جبران کنیم.

امروزه و در شرایط حاضر کل بخش درمان کشور درگیر کمبود نیرو است. الان کل استان به دلیل شیوع کرونا، نیازمند نیروهای تخصصی درمان هستند.

آنچه که می توان گفت اینست که اجرتان، باقیات و صالحاتی است که انشاالله خداوند نصیبتان گرداند.

وی اضافه کرد که در این راه آنچه از سختی ها به ما میرسد را باید همه باهم با همدلی و همت پشت سر بگذاریم. قرار نیست کسی تنها باشد یا در راه و کارش بماند.

تذکر برای بهبود خیلی خوبست و می دانم که هیچ منفعت شخصی ندارید. سلامت شما بیش از خودتان حق مردمی است که باید از شما خدمت بگیرند.

آنچه با کمک شرکتهای منطقه و در حد وظیفه ی بنده بوده، تامین حدود ۷ میلیارد تومان بودجه و تعمیر اگزوزفن های بیمارستان بوده که مدت زمان خرابی آن از ماه و سال گذشته.هواسازها در حال آماده سازی و فعال شدن و نصب سیستم برق پشتیبان 550 کاوا و تعداد نزدیک به 170 کولر با سیستم چیلر هم در حال برنامه ریزی است که شاید حرکتی در جهت بهینه سازی تاسیسات بیمارستان توحید جم محسوب گردد.

رئیس بیمارستان توحید جم نیز در این دیدار، از جمله اقدامات متناسب با شرایط را علاوه بر ایجاد بخش مراقبتهای تنفسی و بخش آماده باش، تریاژ موثر در ورودی به واحدهای درمانی بیمارستان توحید جم ذکر کرد و افزود: یک بیمار با هر علامتی ممکن است مراجعه کند که بررسی های متعدد لازمست انجام شود تا حداکثر اطمینان در مورد بیماری کووید بودن یانبودن وی حاصل شود. همینکه جراحی های الکتیو را شروع کردیم، به پیک بیماری خوردیم و همینطور به تغییر شرایط پیمان پزشکان و دستمزدها و بیمار شدن پرستار، پزشک و نیروهای خدمات.این فشار بر بخش درمان بیشتر و بیشتر شده است.

 

 

بازدید دکتر مالکی از بخش اورژانس 3

 

دکتر مالکی در این باره گفت: مگر ما تافته ی جدابافته ایم! بیماری در تمامی شهرهای کشور رو به فزونی است و تعداد زیادی از همکاران ما در تهران، آبادان، ماهشهر و ... درگیر بیماری و بستری شدن در icu شده اند و تعدادی هم شهید شده اند. پس همه در این راه دشوار با هم هستیم و کسی مستثنی نیست.

آنچه که شاید از دست سازمان یا بخش درمان در وزارت بهداشت برآید، ایجاد یک پرداخت انگیزشی است که امیدواریم به نتیجه برسیم.

ما باید مشکلات خودمان را ببینیم ولی شرایط اطرافمان را هم باید درک کنیم.

در این دیدار یکی از پرستاران به نمایندگی از پرسنل اورژانس برخی دیدگاهها و مشکلات را به شرح زیر عنوان کرد:

- پرستاران، در نظر گرفتن اضافه کاری، تحت عنوان سختی کار را خواستارند:

دکتر وحید مالکی در این مورد اعلام کرد وقتی ما در مراکز درمانی مختلف، در مورد پرداخت و جبران زحمت متفاوت عمل کنیم، باعث احساس تبعیض در میان گروههای درمانی در استان و حتی همان بیمارستان خواهد شد و ما نمیتوانیم پاسخگوی همکاران و نهادهای نظارتی باشیم.

- نیروهای جدید بعضا غیرتخصصی اند و مهارت بالایی ندارند. رئیس بخش اورژانس باید در انتخاب نیرو نقش داشته باشد.

دکتر مالکی در این باره به دکتر باقری گفت: خوبست کمیته ای فنی متشکل از مسئولین بخشها، در مورد جانمایی نیرو، تصمیم گیری نمایند. البته مترون یا رئیس بیمارستان رای نهایی خود را خواهند داشت.و البته هر تازه فارغ التحصیلی مهارت کافی را شاید نداشته باشد مثل زمانی که خود ما وارد دنیای کار شدیم.

- برنامه پرسنل اورژانس بسیار فشرده تر از سایر بخشهاست:

دکتر مالکی در پاسخ به این موضوع بیان کرد که مسئول اورژانس آیا چقدر با مسئولین سایر بخشها در تماس و تعامل هستند؟ وقتی مسئول بخش اذعان داشت این هماهنگی کافی نیست، پاسخ تا حدودی مشخص شد و توضیحات رئیس بیمارستان آن را کامل کرد.

وی گفت:ما حداکثر نیروها را از بخشها جدا کرده ایم تا بخشهای جدید مرتبط با کووید را راه اندازی کنیم.ما بخشهای جراحی را فقط در حد باقی ماندن حداقلی نگه داشته ایم و شاید در آینده مجبور شویم برخی بخشها را تعطیل کنیم.

دکتر مالکی گفت: جابجایی پرسنل و چرخش آنها در بخشهای دیگر باعث آشنایی آنها با بخشها و مشکلات آنها خواهد شد.

به هر حال الان وقت آزمون و خطا نیست، باید از تجربه ی بیمارستانهای یزرگتر تهران، اهواز و ماهشهر استفاده کرد.

- مشکل نگهداری بچه ها برای مادران دارای فرزند خردسال، چگونه قابل حل است؟

در این رابطه دکتر مالکی خواستار ارایه نظر بصورت مکتوب شدند تا به صورت سیستمی و رسمی پیگیری و پاسخ داده شود.

در ادامه دکتر نصرآبادی رئیس دارو و درمان منطقه بوشهر و خارگ نیز داشتن رفتار حرفه ای را شرط اعتماد مردم به مراکز درمانی دانست و از همه پرسنل خواست تا مشکلات را مثل یک خانواده به روش سیستماتیک در درون خود حل کنند.

دکتر نصرآبادی گفت: در مواردی که یک نقص یا مشکل فرآیندی به صورت مدون و مکتوب بررسی یا گزارش نمیشود، به بیرون از گروه رسانیدن آن نه تنها کمکی به حل آن نمی کند، بلکه باعث سلب اطمینان جامعه بیرونی و اعتبار سازمان نیز می شود.

در پایان، دکتر مالکی ضمن دلجویی از حدود ۱۱ نفر از پرسنل مبتلا به کووید و آرزوی سلامتی کامل برای ایشان و خانواده، درباره ی حل مشکلات پرسنل، خواستار کمک فکری خود پرسنل شد.

وی گفت استفاده کننده ی اصلی از کار و محیط کار، خود شما هستید و کسی بهتر از شما نمی تواند فرایند حل مساله را برای رفع اشکالات، اجرا نماید

 

 


بازدید دکتر مالکی از بخش اورژانس 2

۱۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷
تعداد بازدید : ۶۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید