سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۵۶

اخبار

برگزاری جلسه ستاد مبارزه با کرونا در فرمانداری جم

جلسه ستاد مبارزه با کرونا با حضور محمد حسینی فرماندار ،معاون فرماندار، دکتر باقری رییس بیمارستان توحید و دیگر مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری جم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، دکتر باقری افزود: به دلیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر می طلبد که تمام مسئولین شهرستان‌ اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی را تشدید نموده و شخصا نظارت نمایند.

دکتر باقری همچنین بیان داشت که از سوی مسئولان و کارشناسان مربوط به اصناف در سطح شهرستان در جهت جلوگیری از تجمع افراد در این اماکن و ایمنی مردم مورد بازدید جدی و مستمر قرار گرفته و محدودیت های لازم برای آنان اعمال گردد.

دکتر باقری رییس بیمارستان توحید جم با ذکر این نکته که در شرایط فعلی راهی جز زندگی کردن با کرونا نداریم، افزود: زندگی با کرونا به منزله عادی سازی  بین مردم نیست و همین ساده انگاری مردم و مسئولان باعث افزایش این روند افزایشی شده است .

دکتر باقری با اشاره به اینکه ضدعفونی کردن سطوح خیلی مهم می باشد گفت: در همین راستا منابع علمی نیز تاکید ویژه ای در بحث ضدعفونی سطوح مختلف در محل های تردد، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز تجاری دارد و بهتر است به صورت چهره به چهره آموزش ها توسط کارشناسان بهداشت صورت گیرد.

دکتر باقری گفت: میانگین بستری و تحت نظر گرفتن بیماران مبتلا به کووید 19 در بیمارستان توحید جم در روز از 0.4 در اسفند ماه 98 شروع شد تا اریبهشت ماه سال جاری به 2.5 درصد رسید و طی خرداد ماه این آمار به 3.2 درصد رسیده است و این هشدار برای بیماران پرخطر بوده و می تواند روند افزایشی ملموسی در مرگ و میر ایجاد کند.

دکتر باقری با بیان اینکه در شرایط کنونی استفاده از ماسک الزامی می باشد گفت: تنها راه نجات ما جهت مبارزه با ویروس کرونا ،استفاد ه از ماسک ، شستشوی مرتب دست ها ،جلوگیری از حضور در تجمعات و قطع زنجیره انتقال می باشد.

وی گفت : استفاده تمامی مراجعین از ماسک هنگام ورود به بیمارستان توحید جم نیز الزامی می باشد.

دکتر باقری در خصوص افزایش خریدهای اینترنتی توسط مردم اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا و افزایش خریدهای اینترتی ضروری است اقدامات پیشگیرانه توسط اداره پست و مردم در نظر گرفته شود.

وی در پایان صحبتهای خود گفت: بیشترین خطر و بالاترین درصد ابتلا در مراسم عروسی و جشن ها و عزاداری ها و سالن های اجتماعات و مدارس می باشد که در صورت عدم برخورد قاطع با این اینگونه مجالس هرگونه مدیریت، کنترل و پیشگیری بی فایده خواهد بود.

 

جلسه کرونا فرمانداری  4

جلسه کرونا فرمانداری  1


جلسه کرونا فرمانداری  3
جلسه کرونا فرمانداری  2

۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۶:۰۲
تعداد بازدید : ۵۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید