سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۰۸

اخبار

نقاهتگاه ۷۰ تخت خوابی ویژه بیماران مبتلا به کرونا در منطقه ویژه پارس افتتاح شد

با حضور دکتر وحید مالکی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ، ایرج خرمدل، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، دکتر سعید کشمیری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وعبدالنبی یوسفی فرماندار عسلویه ، اولین نقاهتگاه ویژه بیماران مبتلا به ویروس کرونا با ظرفیت 70 تخت در سالن ورزشی پردیس سازمان منطقه ویژه پارس ، افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر دکتر مالکی، رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ در مراسم افتتاح نقاهتگاه ۷۰ تخت خوابی منطقه ویژه پارس در ابتدا گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در مناطق جم ،عسلویه ، بوشهر و خارگ طبق الزامات وزارت بهداشت توسط بهداشت درمان صنعت نفت بوشهر ارائه دادند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ با اعلام این خبر که در حال حاضر مورد مثبت این بیماری در بین کارکنان شاغل در سکوها مشاهده نشده است، افزود: دو فروند شناور دریایی در عسلویه و خارگ در مواقعی که امکان استفاده از بالگرد نیست، جهت انتقال بیماران از سکوها مجهز به اتاقک اورژانس شده‌اند.

دکترمالکی گفت:چندین کمپ قرنطینه به ظرفیت ۳۰۰ نفر جهت افرادی که برخورد نزدیک با موارد مثبت این بیماری داشته‌اند در منطقه عسلویه ایجاد شده است. به محض اینکه یک نفر مثبت یا مشکوک به کرونا اعلام می شود تیم واکنش سریع این بهداشت و درمان وارد عمل می شود و ضمن گندزدایی محیط، افرادی که تماس نزدیک با فرد مثبت داشته اند را جهت پیشگیری از عوارض احتمالی و انتشار بیماری، به محل قرنطینه انتقال می دهند.

دکتر مالکی در ادامه افزود: تجهیزات آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در منطقه توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حال تهیه است و ساختمان این آزمایشگاه به کمک سازمان منطقه ویژه پارس در حال آماده سازی می باشد و در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از اضافه شدن یک بخش ۲۳ تخته ویژه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان توحید جم خبر داد و راه اندازی نقاهتگاه شهر جم را از برنامه های پیش روی بهداشت و درمان منطقه بر شمرد.

وی در پایان مهمترین راه مقابله با بیماری کرونا را رعایت بهداشت فردی اعلام کرد که باید به جد مورد توجه مردم و کارکنان قرار گیرد.

 

نقاهتگاه 1

نقاهتگاه 11

نقاهتگاه 12

نقاهتگاه 15

۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۳۴
تعداد بازدید : ۵۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید