سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۲۷

اخبار

رییس بیمارستان توحید جم/ راه انتقال ویروس کرونا در صورت استفاده هر دو نفر از ماسک، تنها 5 درصد است

نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم در سالن فرمانداری شهرستان جم با حضور دکتر باقری رئیس بیمارستان توحید جم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، دکتر فرهاد باقری رییس بیمارستان توحید جم گفت:شرایط کشور و شهرستان جم رو به عادی شدن رفته و این زنگ خطری برای مردم است چراکه آمار بیماران در جم به صورت تصاعدی در حال افزایش است.

وی گفت : ۳۵ درصد از مردم جهان ناقل ویروس کرونا و بدون علامت اند که به دلیل اینکه غیرقابل شناسایی هستند می توانند به راحتی اطرافیان خود را آلوده کنند.

دکتر باقری با تاکید بر اینکه، گندزدایی و ضدعفونی معابر شهری و روستایی مجدد از سر گرفته شود و  تجمع افراد در واحدهای صنفی کاهش یابد گفت: برای تردد در مراکز دولتی شهرستان استفاده از ماسک اجباری شود چراکه در صورت استفاده دو نفر از ماسک، تنها 5 درصد امکان انتقال ویروس وجود دارد.

دکتر باقری در ادامه گفت : با وجود چند کارگاه تولید ماسک با استانداردهای بالای بهداشتی در جم، نباید مشکل خاصی در تامین و توزیع ماسک مصرفی سازمان ها و مردم شهرستان باشد.

دکتر باقری با اشاره به اینکه از ابتدای پاییز امسال اوج گیری مجدد ویروس آنفولانزای نوع H1N1  در کنار ویروس کرونا باعث ایجاد مشکلات جدی تری خواهد شد گفت: نگرانی از بابت کمبود تخت بیمارستانی در شهرستان جم وجود ندارد ولی تفکر مردم نسبت به عادی شدن شرایط، بزرگترین دغدغه من و همکارانم در حوزه سلامت می باشد.

وی درپایان به برگزاری آزمون امتحانات دانش آموزان اشاره کرد و گفت:سالن های برگزاری امتحان طبق پروتکل های بهداشتی بایستی وسایل حفاظت فردی استاندارد مانند ماسک و الکل را در اختیار دانش آموزان قرار داده و تمامی سالن ها مجهز به مکنده هوا با قدرت تعویض هوای سالن یا اتاق 12 بار در ساعت و سیستم تولید هوا و یا هواساز باشد.

۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۴۰
تعداد بازدید : ۵۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید