سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۶

اخبار

قدردانی هلال‌ احمرشهرستان جم از مدافعین سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر

رئیس جمعیت هلال ‌احمر شهرستان جم و جمعی از اعضای داوطلبان از خدمات مدافعین سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و بیمارستان توحید جم تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر،در ابتدای این جلسه دکتر مالکی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ گفت : در بحران کنونی بیماری کووید 19 با همه سختی هایی که به جامعه بشری وارد شد آثار خوبی بر جای گذاشت که آن هم همدلی در بین سازمان ها و ارگانهای مختلف بود که در شهرستان جم این همدلی  و همیاری ها بیشتر و آشکارتر بود.

 

هلال احمر جم 10

 

دکتر مالکی گفت: ان شاالله همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم از این بحران بگذریم که این لحظات برای ما خاطرات دوران دفاع مقدس و پشتیبانی مردم از رزمندگان راتداعی می کرد که همه در آن زمان با کمک همدیگر توانستند جنگ را کنترل نمایند.

دکتر مالکی با بیان اینکه اقدامات خوبی در این بحران ویروس کرونا در شهرستان جم انجام شده و وضعیت مناسبی نسبت به جاهای دیگر دارد اظهار داشت : امیدواریم با همکاری مردم و سازمانها و نهادها بتوانیم از این بحران سخت به سلامتی عبور نماییم.

دکتر مالکی ضمن تشکر از مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان جم و همکارانشان گفت: با شیوع بحران کرونا نیروهای هلال احمر این شهرستان به صورت دواطلبانه در مبادی ورودی شهرستان جم حضور مستمر داشتند که  ما باید از شما و همکارانتان تقدیر و تشکر نماییم.

 

هلال احمر جم 1

 

دکتر مالکی با تاکید بر آگاه سازی مردم بر رعایت موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و دستکش گفت: در این شرایط خطرناک همه باید دست به دست هم دهیم تا با رعایت شرایط بهداشتی و فرهنگ سازی در این زمینه و با همدلی بیشتر بین نهادها و ارگانها در سطح شهرستان شاهد هر چه کمتر دیده شدن این بیماری باشیم.

دکتر مالکی ضمن تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و تقدیر از زحمات شبانه روزی جمعیت هلال احمر شهرستان جم گفت: درمان در هلال احمر جزو زنجیره حیات است اما در بهداشت و درمان، وظیفه ذاتی است و این شباهت وظایف و خدمات موجب شده تا هم افزایی مناسبی در بحران ها توسط این دو مجموعه صورت پذیرید تا بتوانیم گامی برای سلامت انسان ها برداریم .

دکتر مالکی با بیان اینکه گفتارها زیاد نمی ماند ولی کارهای عملیاتی ماندگار است گفت:با اذعان به اینکه توفیق خدمت به مردم از الطاف الهی است ، امیدواریم بتوانیم خدمتگزار واقعی باشیم.

 دکتر مالکی با اشاره به تعاملات هلال احمر و بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر عنوان کرد: با تاثیر از  انگیزه کمک به سلامت انسانها با همکاری های مناسب دو طرفه در آینده نیز با همت مضاعف این دو مجموعه ،این همکاری ها ادامه خواهد داشت.

دکتر مالکی در پایان سخنان خود با بیان اینکه  همه ما در کنار هم زندگی می کنیم و هدف تامین، ارتقاء و حفظ سلامت مردم  می باشد گفت: افتخاری برای وزارت نفت است که در سطح شهرستان جم خدمات درمانی را به همه مردم این شهرستان و کارکنان صنعت نفت ارائه دهد.

 

هلال احمر جم 5

 

در این جلسه دکتر نصرآبادی رئیس خدمات دارو و درمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ از نیروهای انسانی هلال احمر در سطح شهرستان جم،عسلویه و نخل تقی که داوطلبانه در بحران بیماری کرونا مشغول فعالیت بودند و با تمام وجود فداکاری و از خودگذشتی داشتند تقدیر و تشکر کردند.

 

هلال احمر جم 8

 

سپس دکتر باقری رئیس بیمارستان توحید جم با بیان اینکه هلال احمر شهرستان جم از زمان استقرار تا کنون وظایف و خدمات خوبی را انجام داده است گفت: در بحران کرونا نیروهای تخصصی هلال احمر شهرستان جم با علم و دانش مشارکت فعالی در این زمینه داشتند و ما قدردان زحمات و تلاش های شما و همکارانتان هستیم.

همچنین دکتر باقری از احساس امنیتی که مجموعه بیمارستان توحید جم در بحث حوادث و سوانح بعد از استقرار جمعیت هلال احمر در شهرستان جم دارد گفت : از آقای یزدانی مدیر توانمند این مجموعه و همکاران ایشان تشکر می نمایم و برایشان از خداوند بزرگ سلامتی و تندرستی آرزومندم.

 

هلال احمر جم 4

 

در ادامه این نشست آقای احمد یزدانی مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان جم با تبریک هفته جهانی صلیب سرخ به نیروهای هلال احمر و کادر درمان گفت: از این همه لطف که بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و بیمارستان توحید جم به مجموعه هلال احمر دارند تشکر و قدردانی می نمایم.

ایشان افزود:در روزهای شروع به فعالیت این مجموعه در شهریور 95 در شهرستان جم کمک های شایانی از سوی بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر به مجموعه هلال احمر شهرستان جم شده است.

آقای یزدانی گفت: همانطور که می دانیم شهرستان جم منطقه کوهستانی می باشد که نیازمند تیم امداد و نجات برای این مجموعه احساس می شد که هلال احمر شهرستان جم آموزش نیروهای داوطلب امداد و نجات را بر اساس توانمندیهای مهارت ،سرعت عمل و کارآیی شروع کرد که هم اکنون یک تیم امداد و نجات در شهر جم و یک تیم در شهر انارستان داریم که ان اشالله به زودی 2 تیم دیگر نیز به این مجموعه اضافه خواهند شد که قطعا بازوی توانمندی برای مدیریت بحران شهرستان جم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وقتی یک نفر نجات پیدا می کند برای ما خیلی ارزشمند است اظهار داشت: با کمک تیم نجات هلال احمر شهرستان جم طی سال گذشته با 26 عملیات کوهستانی، تعداد 38 نفر را بدون فوت نجات داده ایم.

 آقای یزدانی درباره تمهیدات و اقدامات انجام شده از سوی هلال احمر شهرستان جم در پی شیوع ویروس کرونا اظهارکرد:یکی از اقدامات  انجام شده از سوی این مجموعه در حوزه آموزش واطلاع رسانی بوده است  که در این راستا با همکاری آقای رمضانی پرستار مرکز سلامت کار شرکت پالایش گاز فجر جم که جزو نیروهای داوطلب و مربی هلال احمر می باشند جهت آگاه سازی مردم در فضای مجازی و آموزش نیروهای هلال احمر مطالب مفید و آموزشی این بیماری مانند راههای پیشگیری و ... اقدام شده است.

وی با بیان اینکه همه نیروهای هلال احمر در شهرستان جم داوطلب هستند اظهار داشت: در زمان شیوع کرونا 35 روز در ورودی شهر طرح غربالگری تب سنجی را انجام دادیم که همه این نیروها داوطلب بودند و هیچ مبلغی را دریافت نکردند.

آقای یزدانی با تاکید بر اینکه فعالیت های داوطلبانه هلال احمر شهرستان جم محدوده ی سنی ندارد گفت: خوشبختانه در آمار جذب نیروهای داوطلب در شهرستان جم در سطح استان بوشهر بعد از دشتستان «دوم » هستیم و نیروهای داوطلب ما در قالب غنچه های هلال ، دانش آموز و نوجوان داریم که این را مرهون تلاش همکارانم می دانم و روز به روز در حال پیشرفت هستیم.

وی گفت : نیروهای هلال احمر در قالب اردوهای جهادی به مناطق دور افتاده شهرستان جم اعزام می شوند که ان شالله با همکاری های لازم در این زمینه هر سه ماه یکبار با کمک بیمارستان توحید جم و نیروهای متخصص جهت خدمات رسانی بیشتر به این مناطق سر بزنیم.

آقای یزدانی از موفقیت های مجموعه هلال احمر در شهرستان جم گفت: کسب شعبه برتر در جشنواره احسان کشوری ،کسب عناوین اولی و سومی در مسابقات کشوری تیم های دادرس ، کسب قهرمانی سه سال ایران،کسب مقام های دومی و سومی در تیم امداد دانش آموزی و... بخشی از اقدامات جمعیت هلال احمر شهرستان جم بود.

آقای یزدانی با بیان اینکه در شهرستان جم ،بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر تنها نهادی است که بیشترین کمک به مجموعه هلال احمر شهرستان جم را داشته است گفت: ان شالله در آینده نزدیک تفاهنامه  همکاری فیما بین هلال احمر شهرستان جم و بیمارستان توحید جم به امضا خواهد رسید.

در پایان این نشست لوح تقدیر و تندیس از سوی آقای یزدانی مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان جم به آقای دکتر مالکی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ و آقای دکتر باقری رئیس بیمارستان توحید جم اهداء گردید .

 

هلال احمر جم 9

هلال احمر جم 13
هلال احمر جم 11

هلال احمر جم 7

 

هلال احمر جم 2

لوح تقدیر هلال احمر 1

هلال احمر جم 3

لوح تقدیر هلال احمر 2

 

هلال احمر جم 12

 

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۷:۰۶
تعداد بازدید : ۲,۰۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید