سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۵۰

اخبار

برگزاری کمیته سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر

اولین جلسه کمیته سلامت در سال جدید با حضور دکتر مالکی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ و دیگر اعضا در سالن آموزش درمانگاه شهید تندگویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ،در ابتدا دکتر مالکی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر به پاس همکاری صمیمانه و اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از تمامی مسئولین پشتیبانی ، معاونت درمان، روابط عمومی، خدمات ، مسئولین بیمارستان و روسای مراکز سلامت کار در مناطق جم وعسلویه و خارگ تقدیر کرد و خواست تا همه کارکنان همواره مراقب سلامتی خود باشند و از وسایل حفاظت فردی برای سلامتی خود استفاده کنند.

دکتر مالکی با بیان اینکه یکی از اقدامات پیشگیرانه خوبی که درمنطقه جم و عسلویه انجام شد بحث آموزشهای پیشگیرانه در زمینه مقابله با بیماری کووید 19 بود گفت : با توجه به حساسیت بسیار واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهرمبنی بر سلامت کارکنان ،اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی  و پیشگیری در مورد بیماری کووید 19 و با تأکید بر رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن محیط های کار و استفاده از مواد ضدعفونی نموده است . دوره های آموزش جهت کارکنان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و به صورت ویدئو کنفرانس جهت کارکنان سکوهای نفتی را اجرا نمود که مورد تقدیر مسئولین وزارت نفت نیز قرار گرفت . مدیریت های اجرایی شرکت های نفتی نیز در این مورد سختگیرانه برخورد کردند و مطلع شدند و این باعث شد که آمار بیماران کرونایی در منطقه استراتژیک عسلویه قابل قبول باشد  واثر بخشی آن را در طول زمان دیدیم .

 

کمیته سلامت 1

 

دکتر مالکی در این جلسه گفت :در منطقه ای زندگی می کنیم که باید دغدغه مردم را درمورد بیماری کووید 19 از بین ببریم و  از تمام مسئولین خواست تا راههای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را بین مردم ،دوستان ،کارکنان آموزش بدهند و نگرانی آنان را کاهش دهند .

وی در ادامه اضافه کرد: در حالیکه فاصله گذاری اجتماعی همچنان ادامه دارد ، راه اندازی پایش خود اظهاری کارکنان تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ در سامانه غربالگری بیماری کووید 19 سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، به دلیل ضرورت پایش،غربالگری و پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 در محیط های کاری و نیز پیگیری افراد نیازمند قرنطینه در منزل یا محل کار، کارشناسان و پزشکان در بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ تحت عنوان تیم EOC مرکز عملیات اضطراری ،تیم ERT تیم واکنش سریع و تیم پایش سامانه غربالگری بیماری کووید 19 فعالیت خود را آغاز کرده اند و در تماس تلفنی با افراد نسبت به ثبت کامل و پیگیری موارد ثبت شده و ارائه توصیه های لازم ،اقدام می نمایند.

وی ادامه داد: چون هنوز در بحرانیم و هر روز با تحلیل اتفاقات روزهای قبل برای روزهای آتی برنامه ریزی می‌کنیم. مهم‌ترین کوشش ما این است که از بیماری و از نیازهای مردم مبتلا به کرونا عقب نمانیم و خدماتمان را برای روزهای آتی آماده کنیم که اگر بیماری سخت‌تر شد، اگر مراجعات بیشتر شد، خدمات ما دچار نقص نشود، سعی کردیم از قبل وضعیت را پیش بینی کنیم و راهکارش را با خرد جمعی پیدا کنیم و از کمک همدیگر استفاده نماییم و با رعایت فاصله اجتماعی و با برنامه ریزی پیگیری بیماریهای مزمن کارکنان تحت پوشش خود را انجام دهیم .

دکتر مالکی گفت : هم اکنون ورود کارکنان شاغل به منطقه عسلویه طبق پروتکل های بهداشتی درمانی وزارت نفت انجام می شود.

در این جلسه رئیس طب کار،رئیس مرکز سلامت کار منطقه ویژه ، رئیس پزشکی خانواده ، رئیس بیمارستان توحید جم نیز از اقدامات و پی گیری های انجام شده در زمینه این بیماری گزارشی ارائه و از آمادگی واحدهای زیر مجموعه خود در صورت بروز بیماری خبر دادند.

گفتنی است از مصوبات این جلسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-          نوبتهای کلینیک تخصصی با رعایت فاصله هوشمند و نوبت دهی با تعیین زمان جهت کاهش تردد مراجعین داده شود.

-          مسئولین واحدهای مربوطه گزارش عملکرد واحد خود جهت اطلاع رسانی به روابط عمومی اعلام نمایند.

-          جهت دستگاه امحاء زباله سوز جلسه ای جداگانه برگزار شود.

-          جهت انجام آزمایشات خون کارکنان اقماری روسای مراکز سلامت کار با دکتر حسینی نژاد مسئول آزمایشگاه بیمارستان مذاکره نمایند.

-          جهت انجام عمل های الکتیو اتاق عمل نیز طبق پروتکل وزارت بهداشت اقدام گردد

-          بخش دندانپزشکی نیز از واحد اورژانس خارج شود و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت عمل نماید.

 

 

کمیته سلامت 4

کمیته سلامت 5


کمیته سلامت 3

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳
تعداد بازدید : ۵۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید