سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۶:۳۷

اخبار

برگزاری دوره آموزشی کرونا ویروس جهت 4 مدرسه شهرک توحید و تندگویان

با همکاری مرکز سلامت کار شرکت پالایش گاز فجر جم دوره آموزشی پیشگیری از کرونا ویروس جهت 4 مدرسه شهرک توحید و تندگویان در تاریخهای 29 و 30 بهمن ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ،در راستای آگاه سازی دانش اموزان و مدیران و مربیان بهداشت مدارس شهرکهای مسکونی پارس جم و طی هماهنگیهای انجام شده دوره آموزشی کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹(کووید-۱۹) در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه ۹۸ توسط سعید رمضانی کارشناس پرستاری مرکز سلامت کار فجر جم برگزار گردید .

این دوره ها بصورت جداگانه برای کلیه دانش آموزان و مدیران و مربیان بهداشت مدارس پسرانه تلاش و دخترانه فرزانگان از شهرک شهید تندگویان و دبیرستانهای پسرانه امام خمینی و دخترانه کوثر شهرک توحید برگزار گردید.

 در این دوره آموزشی گروه های هدف با بیماری کرونا ویروس ، علائم بالینی و نشانه های ظاهری آن ، دوره کمون ، راههای انتقال و سرایت به دیگران ، روند تشخیص و افتراق بادیگر ویروسها (سرماخوردگی ، آنفلوانزا و...)، راههای پیشگیری و کنترل بیماری و تاکید بر اهمیت و لزوم رعایت کامل و مستمر بهداشت فردی (شستشوی مرتب دست و صورت و...) آشنا شدند.

 

 همچنین در این دوره گروههای هدف روشهای پیشگیری از کرونا ویروس در اماکن عمومی و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی ، راههای انتقال از طریق تماس فردی و تماس با سطوح آلوده در اماکن سرپوشیده که تجمع جمعیتی وجود دارد و همچنین نحوه نظافت و گندزدایی ابزار و سطوح آلوده، طرز استفاده از محلولهای ضدعفونی کننده و اهمیت رعایت فاصله با بیمار مبتلا به کرونا ویروس و شستشوی مرتب دستها ، بهداشت فردی در منزل ، خوب و مناسب پخت کردن مواد غذایی گوشتی و لبنی و تخم مرغ  و راههای انتقال از طریق تماس با فرد آلوده و وسایل آلوده به ترشحات تنفسی و نحوه استفاده صحیح از ماسک تنفسی آشنا گردیدند.

 

 

کرونا ویروس مدارس 6

کرونا ویروس مدارس 3

 

کرونا ویروس مدارس 4

 

کرونا ویروس مدارس 1

کرونا ویروس مدارس 5

۶ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۵۴
تعداد بازدید : ۶۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید