سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۲۸

اخبار

نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر با موضوع آمادگی استان بوشهر برای مقابله با ویروس کرونا

استاندار بوشهر گفت: گام‌های اصولی و مهم برای مقابله با بیماری کرونا، رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و افزایش آگاهی جامعه است و در این زمینه همه دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هستند.

استاندار بوشهر گفت:همه دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر ملزم به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری از کرونا هستند

دکتر عبدالکریم گراوند در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر که با موضوع آمادگی استان بوشهر برای مقابله با ویروس کرونا برگزار شد گفت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان توضیحات لازم در مورد ویروس کرونا را اعلام کرده و تمام تدابیر لازم برای پیشگیری از انتقال این بیماری به استان باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط اندیشیده شود.

گراوند با اشاره به هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد ویروس کرونا عنوان داشت: اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح در مورد بیماری مذکور و آگاه‌سازی جامعه از ضروریات مبارزه با این ویروس است.
وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی ویژه صداوسیما و تهیه برنامه‌های آموزشی در مورد ویروس کرونا بیان داشت: علاوه بر صداوسیما، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و مراکز نظامی نیز تدابیر لازم در مورد اطلاع‌رسانی و آموزش برای مقابله با ویروس کرونا را اتخاذ نمایند و یک برنامه آموزشی جامع برای مقابله با ویروس کرونا نیز در استان تدوین شود.

استاندار بوشهر با اشاره به رسالت مهم دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیشگیری و مقابله با انتقال ویروس کرونا گفت: با توجه به مرزی بودن استان بوشهر، دستگاه‌های مربوطه ازجمله بنادر، گمرک، دریابانی باید همکاری لازم برای دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به استان داشته باشند.
دکتر عبدالکریم گراوند با تأکید بر کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی استان باهدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به استان بوشهر اظهار داشت: نهادهای مربوطه ازجمله دریابانی، فرودگاه‌ها، بندرها و گمرک نهایت همکاری را با مأموران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان برای مقابله با ویروس کرونا داشته باشند، ضمن اینکه در جزیره خارگ با توجه به وجود شناورهای خارجی به‌صورت ویژه کنترل لازم صورت گیرد.

استاندار بوشهر بابیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه می‌توان راه‌های انتقال ویروس کرونا به استان را بست، گفت:در موضوعات مربوط به‌سلامت مردم هیچ قصوری پذیرفتنی نیست و حفظ سلامت مردم رسالت مهم تمام مدیران و مسئولان است.

گراوند با اشاره به وظیفه مهم رسانه‌ها در موضوع ویروس کرونا عنوان داشت: رسانه‌ها در موضوع ویروس کرونا نباید مطالبی که موجب نگرانی مردم می‌شود بیان کنند اما کتمان کردن این بیماری در جامعه هم صحیح نیست، لذا اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی درست ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های استان باید از فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی در مورد ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن را به شکل ویژه موردنظر قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین اصل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: مهم‌ترین اصل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی است.

دکتر سعید کشمیری در حاشیه نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر که با موضوع آمادگی استان بوشهر برای مقابله با ویروس کرونا برگزار شد، گفت: با توجه به مرزی بودن استان بوشهر پایش مسافران در پایانه‌های مرزی با حساسیت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای پایش ویروس کرونا افزود: تمهیدات لازم برای معاینه، پرسشگری و بررسی افرادی که از خارج کشور به استان وارد می‌شوند اندیشیده شده و آموزش‌های لازم به مسئولان بهداشتی ارائه‌شده است.

کشمیری ادامه داد: معاینات برای مسافران کشور چین و دیگر مناطقی که کرونا گزارش‌شده، در معرض بیماری بوده و یا علائمی همچون تب، عطسه، سرفه، بدن‌درد و یا سرماخوردگی شدید دارند با حساسیت ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول بهداشتی استان بوشهر عنوان کرد: افرادی که از مرزهای دریایی و هوایی وارد استان می‌شوند موردبررسی قرار خواهند گرفت و اگر دارای علائم بیماری باشند برای بررسی و پایش دقیق‌تر قرنطینه شده و تا اطمینان از عدم آلودگی به ویروس مورد مراقبت قرار خواهند گرفت.

دکتر سعید کشمیری بیان داشت: افرادی که وارد استان شده‌اند و پس از بررسی فاقد علائم بیماری باشند پس از 14 روز مجدداً مورد بازبینی قرار خواهند گرفت.

وی بابیان اینکه در حال حاضر برای این بیماری واکسن یا دارویی وجود ندارد تصریح کرد: با توجه به نوع عملکرد ویروس کرونا جای نگرانی وجود ندارد اما مردم باید برای عدم ابتلا به این بیماری رعایت بهداشت فردی خود را جدی بگیرند.

کشمیری ادامه داد: اگر دچار تب، سرفه، بدن‌درد و علائم سرماخوردگی شدید هستید باید در بیمارستان مورد مراقبت قرار بگیرید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: نقش خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها، سایت‌های محلی، ائمه جمعه، متولیان مراکز فرهنگی و مذهبی، مساجد و فعالین اجتماعی در آموزش و ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به ویروس کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است و در راه پیشگیری و مبارزه با این ویروس به کمک همه مردم استان نیازمندیم.

 

منبع خبر؛دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

 

کرونا ویروس - استاندار 4

کرونا ویروس - استاندار 2

کرونا ویروس - استاندار 1

کرونا ویروس - استاندار 3

۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۲۳
تعداد بازدید : ۷۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید