سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۳۳

اخبار

جلسه اضطراری ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با رؤسای بیمارستانهای استان به منظور پیشگیری از ویروس کرونا

جلسه اضطراری ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با رؤسای بیمارستانهای استان و همچنین دکتر باقری رییس بیمارستان توحید جم ،معاونت درمان و معاونت توسعه و معاونت بهداشتی ورؤسای شبکه های بهداشتی کل استان بوشهر در خصوص روش های کنترل ،پیشگیری وآموزش های درون سیستمی و برون سیستمی جهت کنترل کرونا ویروس امروز دربوشهر برگزار شد.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمهیدات بهداشتی به منظور پیشگیری از ورود کرونا به کشور تشدید شده است.

دکتر سعید نمکی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با هیئت‌رئیسه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص کنترل و مدیریت کرونا ویروس اظهار داشت: از زمان اعلام بروز مواردی از کرونای جدید در چین، نیروهای بهداشتی در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی از چین مستقر شدند.

وی تصریح کرد: از وزارت امور خارجه خواستیم لغو ویزا برای چینی‌ها اعمال شود و دریافت ویزای شهروندان چین به دریافت کارت تندرستی مقید شود.

دکتر نمکی افزود: قدرت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای H1N1 کمتر است،اما میزان سرایت بالایی دارد، با این حال تاکنون هیچ موردی از این بیماری را در کشور نداشته‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا در سال ۲۰۰۲تحت عنوان سارس، مرگ‌ومیر قابل‌توجهی داشت و در سال ۲۰۱۲ نیز تحت عنوان مرس از عربستان شایع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر پروازهای بین‌المللی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس به عسلویه دارد، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمهیدات لازم از جمله معاینه و تب سنجی را فراهم کرده است.

دکتر سعید کشمیری بابیان اینکه در حال حاضر نیاز به یک پروتکل برای وحدت رویه تمامی نقاط کشور برای بحث کنترل و پیگیری از ورود ویروس کرونا به کشور است اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و آموزش از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تشکیل میزهای از من بپرس با کمک دانشجویان در سطح استان بوشهر خبر داد و گفت: تمهیدات بهداشتی به منظور پیشگیری از ورود کرونا به استان بوشهر تشدید شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص برنامه‌ریزی برای پیشگیری ورود کرونا ویروس شورای سلامت استان روز یکشنبه در محل استانداری بوشهر تشکیل خواهد شد.

 

جلسه کرونا بوشهر  4

 

جلسه کرونا بوشهر  3

 
جلسه کرونا بوشهر  2
جلسه کرونا بوشهر  1

 

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ۲۲:۲۵
تعداد بازدید : ۸۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید