سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۴۵

اخبار

مانور جستجو و نجات دریایی در آبهای جزیره خارگ برگزار شد.

مانور جستجو و نجات دریایی با هدف تقویت و افزایش قابلیت های تیم های جستجو و نجات دریایی و کنترل صدمات در شرایط اضطراری برنامه ریزی و در آبهای استحفاظی جزیره خارگ انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان صنعت نفت خارگ، در این مانور که با استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات لازم نظیر شناور های دریایی ، ایستگاههای مخابرات رادیویی و کارشناسان صورت گرفت شناورهای مشخص شده با اعلام اضطرار از سوی کشتی مسافربری  فراساحل  که با بیست مسافر در حال تردد بود  مبنی بر آتش سوزی در موتور خانه شناور و عدم امکان کنترل آتش ، عملیات نجات و انتقال مسافران و آسیب دیدگان را انجام دادند و در ادامه ۴ فروند شناور عملیاتی در منطقه مانور، عملیات با حضور بالگرد و نجات حادثه دیدگان  از آب انجام گردید ‌ در ادامه مانور  نیز نه فرد مصدوم توسط شناور ناجی به عوامل اورژانس مستقر بر روی اسکله مروارید خارگ تحویل داده شد.

همچنین به جهت جلوگیری از غرق شدن شناور سانحه دیده ،عملیات انتقال شناور توسط دو شناور آتش خوار به طرف اسکله مروارید خارگ صورت گرفت.

 در این مانور شرکت پایانه ی نفتی خارک ،شرکت نفت فلات قاره خارگ ، مجتمع پتروشیمی خارگ ، شرکت ملی نفتکش خارگ ،بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت خارگ ، نیروی دریایی سپاه پاسداران ،نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،فرماندهی مرزبانی خارگ، ناحیه مقاومت بسیج ثارالله خارگ، فرودگاه خارگ ، اداره ورزش و جوانان خارگ ، هیئت کوهنوردی خارک ، اورژانس ۱۱۵ خارک ، هیئت نجات غریق و غواصی خارگ . مشارکت فعال داشتند.

در پایان مانور نیز جلسه ای با حضور فرماندهان درگیر در مانور به جهت تحلیل و بررسی موارد در اداره بندر و دریانوردی‌خارگ برگزار شد.

 

 


مانور خارک 1 5
مانور خارک 1 4
مانور خارک 1 3
مانور خارک 1 2
مانور خارک 1 1

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ۲۰:۱۷
تعداد بازدید : ۶۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید