سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۶:۰۵

اخبار

تشکیل کمیته سلامت و برگزاری اولین جلسه آن در بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر

در راستای سیاستهای ابلاغی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، کمیته سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر تشکیل و اولین جلسه آن توسط دکتر مالکی و با حضور اعضا در سالن آموزش درمانگاه شهید تندگویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، در ابتدا دکتر مالکی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ به تحقق اهداف و تصمیمات سازمانی که بر اساس نیازها می باشد تاکید کرد و گفت: جهت تحقق اهداف حوزه سلامت و کمک به برنامه ریزی ،ساماندهی و هماهنگی فعالیت های این حوزه و ایجاد زمینه جهت مشارکت فعال همه اعضا ،کمیته سلامت تشکیل می گردد. کمیته سلامت بازوی مشورتی و تصمیم گیری رئیس و اعضا کمیته می باشد و بازتاب فعالیت های حوزه سلامت می باشد.

دکتر مالکی افزود: کمیته سلامت که شامل (پزشکی خانواده،طب کار،بهداشت حرفه ای و محیط،تغذیه ،دندانپزشکی ،امور دارویی و آموزش) می باشد، مهمترین قسمتهای زنجیره سلامت هستند و هدف ما شناسایی حلقه های کم کار در این زنجیره می باشد . یک سری تصمیمات حوزه سلامت قائم به شخص نیست و در این کمیته تصمیم گیری می شود.

وی گفت : خواسته ما از اعضاء کمیته سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و چیزی که در ذهن ما می باشد تمام مجموعه بوشهر و خارگ می باشد که حتما مسئولین به تمامی واحدها اشراف کامل داشته باشند.

دکتر مالکی در ادامه این جلسه بیان داشت:سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در بحث سیاستگذاری کلان در زمینه طب کار ،دندانپزشکی ،پزشکی خانواده تاکید دارند که خدمات ما جامع ترو کاملتر شود.

دکتر مالکی با اشاره به اینکه هدف از طب صنعتی کارکنان ،پیشگیری می باشد گفت : فرایند طب کار به صورتی باشد که معاینات پزشکی بعد از انجام آزمایشات و اخذ نتیجه صورت پذیرد و پروند های طب صنعتی تا زمانی که پیگیریها انجام نشده بسته نشود.

وی گفت : برنامه ها و اهداف واحد طب کار بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر رو به بهبود بوده  و برای هدفمند کردن رسالت باید برنامه و شاخص داشته باشیم.

در دیگر مصوبات این جلسه علاوه بر بررسی چالش های طب کار، فعالیت های حوزه دندانپزشکی و تغدیه نیز بررسی شد. همچنین دبیر جلسه کمیته سلامت و تقسیم وظایف کاری مشخص شد.

 

کمیته سلامت 1

کمیته سلامت 2

کمیته سلامت 3

۱۷ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۳۰
تعداد بازدید : ۶۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید