سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۴۲

اخبار

برگزاری "کارگاه علمی سوختگی" در بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر

به دنبال سلسله کارگاه های آموزشی توانمندسازی کارکنان " کارگاه علمی مدون یک روزه سوختگی با امتیاز باز آموزی"،جهت پزشکان و پرستاران بیمارستان توحید جم ، پرسنل مراکز طب صنعتی واقع در پالایشگاه جم و عسلویه و پرسنل 115 و بیمارستان های تابعه استان ،به همت واحد اموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در سالن کنفرانس مرکز اموزش شهید بهشتی شهرک توحید جم برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، در ابتدای برگزاری این کارگاه دکتر فرهاد باقری رئیس بیمارستان توحید جم ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: با توجه به نیازسنجی انجام شده و استقرار صنایع عظیم گازی در منطقه پارس جنوبی ، آشنایی پزشکان و پرستاران با جدیدترین مراقبت ها و درمان روز دنیا به بیماران ناشی از سوختگی، لازم و ضروری دانست.

وی در ادامه آمار تعداد مراجعین سوختگی (نوع و درجه) طی سال 97 و شش ماهه اول سال 98 به تفکیک اطفال و بزرگسال ، که به بیمارستان توحید جم مراجعه  و پس از اقدامات درمانی ترخیص یا جهت ادامه درمان به مراکز درمانی استان یا شیراز اعزام گردیده بودند ارائه نمودند.

سپس مدرسین به شرح ذیل به ارائه مطالب آموزشی پرداختند:

-          «دکتر مهدی ایاز جراح عمومی و عضو هیئت علمی» دانشگاه علوم پزشکی شیراز

 -          « فاطمه سادات ابطحی مترون » بیمارستان سوانح و سوختگی امیرالمومنین شیراز

-          «ثریا ایرانپاک سوپروایزرکنترل عفونت »بیمارستان سوانح و سوختگی امیرالمومنین شیراز

 

-          «نادیه خانچی سوپروایزر آموزشی »بیمارستان سوانح و سوختگی امیرالمومنین شیراز

 

در این کارگاه شرکت کنندگان با مدیریت انواع  سوختگی ، مراقبت های پیش بیمارستانی و اورژانس سوختگی ، مراقبت و درمان در سوختگی الکتریکی ،کنترل عفونت در سوختگی، انواع پانسمان وسندرم کمپارتمان در سوختگی آشنا شدند .

 

 

سوختگی 1

سوختگی 2

سوختگی 6

سوختگی 3

سوختگی 4

سوختگی 5

۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳
تعداد بازدید : ۲,۰۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید