سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۷

اخبار

عملیات احیا قلبی ریوی موفق در بیمارستان توحید جم

دکتر فرهاد باقری رئیس بیمارستان توحید جم گفت: عملیات احیا قلبی و ریوی جانباز و آزاده دفاع مقدس در بیمارستان توحید جم با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ؛رئیس بیمارستان توحید جم با تشریح جزئیات این عملیات درمانی گفت: حبیب زارعی، ۵۳ ساله، با درد شدید در قفسه سینه و تنگی نفس به اورژانس بیمارستان توحید مراجعه کرد که با توجه به علائم اولیه، سکته وسیع قلبی تشخیص داده شد.

دکتر فرهاد باقری رئیس بیمارستان توحید جم با بیان اینکه عملیات احیاء 40 دقیقه به طول انجامید تصریح کرد: در طی این مدت 8 بار شوک الکتریکی استفاده شد تا علائم و نشانه های حیاتی ظاهر شد و بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

دکتر باقری افزود: در سریع ترین زمان ممکن، عملیات درمانی توسط پزشک اورژانس آغاز شد که متاسفانه با توجه به وسعت زیاد حمله قلبی، ایست کامل تنفسی و ضربان قلبی بروز کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط بیمار، عملیات احیا قلبی تنفسی با حضور تیم احیا در اورژانس ادامه یافت و پزشک متخصص قلب و عروق، پزشک اورژانس و نیز متخصص بیهوشی روند احیا را مدیریت کردند.

ایشان افزود: بیمار با کمک دستگاه تنفس مصنوعی در بخش سی سی یو تحت نظر قرار گرفت و روز بعد با هوشیاری کامل از دستگاه جدا شد.

دکتر باقری اضافه کرد: این جانباز و آزاده سرافراز دفاع مقدس پس از طی مراحل درمانی در بیمارستان و تثبیت شرایط، برای پیگیری درمان و ترمیم عروق انسداد یافته قلبی به بیمارستان بوشهر اعزام شد.

وی با اظهار خرسندی از انجام موفق این عملیات احیا، از مجموعه تیم احیا تقدیر کرد و گفت: تمام تلاش مجموعه درمانی بیمارستان، ارائه خدمات مطلوب و صادقانه به بیماران و مراجعان عزیز است و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

 

اسامی همکاران حاضر در این احیای قلبی موفق به شرح ذیل می باشد :

 

         -  دکتر مریم طهماسبی - متخصص قلب و عروق

-           دکتر سید رامین سعادتیان –پزشک عمومی

-          بهروز حیدری مطلق - مسئول بخش اورژانس

-          مسلم عدالت جو – سوپروایزر

-          محمد حیدری – کارشناس بیهوشی

- پرستاران اورژانس ،آقایان (داریوش عبدالهی ,ابراهیم شمس الدینی,فرود امیری, محمد عسکری ),خانمها (مرجان کرمی ,افسانه دهباشی,سمانه پناهی)

 

بیمارستان توحید جم

۱۴ اَمرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۲۳
تعداد بازدید : ۸۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید