سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ۱۳:۵۰

اخبار

توجه به سلامت روان کارکنان صنعت نفت؛ یک ضرورت اساسی

در مراسم گرامی‌داشت هفته سلامت در پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی، بر اهمیت توجه به سلامت روان کارکنان صنعت نفت به‌عنوان یک ضرورت اساسی تأکید شد. این مراسم با حضور مدیران و رؤسای پالایشگاه و با سخنرانی دکتر گران‌پی، رئیس شورای تخصصی سلامت روان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، و دکتر ایرج جامه‌بزرگی، رئیس سلامت کار و HSE بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر، برگزار گردید.

مراسم بزرگداشت هفته سلامت در پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با حضور مدیران و رؤسای واحدهای مختلف برگزار شد. در این همایش، دکتر گران‌پی، متخصص اعصاب و روان و رئیس شورای تخصصی سلامت روان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، با تشریح ابعاد مختلف سلامت روان به تأثیر مستقیم آن بر افزایش بهره‌وری و تولید در محیط کار اشاره کرد. او آموزش مهارت‌های زندگی، به‌ویژه تاب‌آوری و برقراری ارتباط سازنده را راهکاری مؤثر برای کاهش چالش‌های محیط کار دانست.

همچنین، دکتر ایرج جامه‌بزرگی، رئیس سلامت کار و HSE بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر، به هزینه‌های آشکار و پنهان اختلالات روانی در جهان اشاره کرد و هشدار داد که شتاب در پیشرفت تکنولوژی و هوش مصنوعی تأثیرات منفی بر تعاملات انسانی داشته و به افزایش آمار اضطراب و افسردگی در سال‌های اخیر منجر شده است. وی بر اهمیت آموزش استفاده صحیح از ابزارهای تکنولوژی و ترویج چارچوب‌های اخلاقی و فرهنگی به‌عنوان راهکاری برای کاهش اثرات منفی این روند بر سلامت روان تأکید کرد.

 

سلامت روان پارس جنوبی2 - 1403


۲۸ مهر ۱۴۰۳ ۱۳:۳۴
سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر |
تعداد بازدید : ۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید