سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ۱۳:۴۸

اخبار

تحکیم تعامل واحدهای سلامت کار و HSE در صنعت نفت، راهکاری موثر برای کاهش استرس‌های شغلی

در راستای گرامیداشت هفته سلامت روان، کارگاه مدیریت استرس و اضطراب‌های شغلی ویژه مدیران و رؤسای واحدها در شرکت پتروشیمی پارس برگزار شد. در این همایش، بر اهمیت نقش مدیران در کاهش استرس‌های محیط کار و تعامل سازنده میان واحدهای سلامت کار و HSE تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی؛ به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت روان، کارگاه مدیریت استرس و اضطراب‌های شغلی ویژه مدیران و رؤسای واحدها در شرکت پتروشیمی پارس برگزار گردید. این همایش با محوریت شعار روز جهانی سلامت روان «اولویت ما؛ سلامت روان در محیط کار» برگزار شد و به بررسی استرس‌های شغلی و عوارض مخرب آن از جمله فرسودگی شغلی (BURNOUT) پرداخت. همچنین راهکارهای پیشگیری و کاهش این عوامل در محیط کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یکی از سخنرانان اصلی این رویداد، دکتر ایرج جامه‌بزرگی، رئیس سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت و دبیر شورای تخصصی سلامت روان، بود. وی در سخنان خود به عوارض جسمی ناشی از اختلالات سلامت روان و تأثیرات منفی آن بر کاهش بهره‌وری و تولید در صنعت نفت اشاره کرد. دکتر جامه‌بزرگی همچنین به نقش کلیدی مدیران ارشد عملیاتی در کاهش عوامل استرس‌زا در محیط کار تأکید کرد و خواستار تحکیم و استمرار تعامل سازنده میان واحدهای سلامت کار، روابط کار، مددکاری، و HSE در سایت‌های عملیاتی شد. وی این تعامل را راهکاری مؤثر برای پایش و کاهش ناهنجاری‌های روانی کارکنان دانست.

 

هفته سلامت روان2- 1403

۲۸ مهر ۱۴۰۳ ۰۷:۵۳
سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر |
تعداد بازدید : ۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید