سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ۱۳:۵۱

اخبار

آموزش و خودمراقبتی، محور اساسی ارتقای سلامت روان در محیط کار

در همایشی به مناسبت هفته سلامت روان در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر ایرج جامه بزرگی، دبیر شورای تخصصی سلامت روان صنعت نفت، بر اهمیت آموزش و خودمراقبتی به عنوان پایه‌های اساسی ارتقای سلامت روان در محیط کار تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی؛ به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت روان، همایشی در سالن اجتماعات شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد. در این مراسم، دکتر ایرج جامه بزرگی، دبیر شورای تخصصی سلامت روان صنعت نفت، با اشاره به اهمیت سلامت روان در محیط‌های کاری، گفت: "آموزش و خودمراقبتی از محورهای اساسی ارتقای سلامت روان در محیط کار هستند."

وی با بیان نتایج پژوهش وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۰ که نشان داد ۲۳.۶ درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور به اختلالات روانی مبتلا هستند، اظهار داشت: "بیش از ۶۵ درصد از این افراد علائم اختلالات روانی خود را طبیعی می‌دانستند و هیچ اقدامی برای درمان آن‌ها نمی‌کردند."

دکتر جامه بزرگی در ادامه افزود که شورای تخصصی سلامت روان آمادگی کامل دارد تا با گسترش آموزش‌های لازم و ارتقای سواد سلامت روان در میان کارکنان و خانواده‌هایشان، فرهنگ خودمراقبتی در این حوزه را نهادینه کند. این همایش با هدف افزایش آگاهی و بهبود سلامت روان در محیط‌های کاری برگزار شد و ادامه آن شامل دوره‌های آموزشی و مشاوره تخصصی خواهد بود.

 

آموزش و خودمراقبتی محور اساسی ارتقائ سلامت روان در محیط کار 5
آموزش و خودمراقبتی محور اساسی ارتقائ سلامت روان در محیط کار 4
آموزش و خودمراقبتی محور اساسی ارتقائ سلامت روان در محیط کار 3
آموزش و خودمراقبتی محور اساسی ارتقائ سلامت روان در محیط کار 2

۲۴ مهر ۱۴۰۳ ۱۰:۵۰
سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر |
تعداد بازدید : ۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید