سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۲۲

اخبار

هم اندیشی ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی: جلسه هم اندیشی و هم افزایی مدیران سلامت کار و HSE‌ بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با حضور مدیران ایمنی و بهداشت HSE شرکت‌های نفت و گاز منطقه پارس در محل سالن کنفرانس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.

دکتر سعید گران پی ضمن خیلی مقدم به حاضرین این گردهمایی بر اهمیت و پیگیری ویژه بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر در رابطه با فرآیندهای سلامت کار و انجام معاینات دوره‌ایی کارکنان تاکید کرد.

دکتر ایرج جامه بزرگی رییس HSE و سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با تشریح کلیات معاینات طب صنعتی و اعلام اطلاعات و آمار توصیفی بر دغدغه بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر بر ترقیب کارکنان به شرکت در معاینات دوره‌ای و ایجاد الزام سازمان برای تاکید بر حضور به موقع در انجام معاینات دوره‌ای کارکنان و نظارت مستمر واحد HSE در روند بهینه این مورد اشاره و افزود:  مراکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر در روند معاینات ضمن بررسی دقیق شاخص‌ها از عدم پیگیری برخی کارکنان که نیازمند ادامه درمان و یا کنترل وضعیت جسمی خود هستند انتقاد کرد.

وی در ادامه افزود: عدم پیگیری درمان و یا کنترل وضعیت بیماری‌های مزمن یک نوع خودکشی مبهم است و نیازمند افزایش سواد سلامت کارکنان در این زمینه هستیم تا بدرستی از شرایط سلامت خود آگاه شوند و اقدامات مناسب را در زمان مناسب انجام دهند.

دکتر جامه بزرگی در این جلسه آمادگی مراکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر را جهت انجام معاینات دوره‌ای و همچنین بدو استخدام کارکنان شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد شرکت‌های نفت و گاز منطقه را اعلام کرد.

رییس سلامت کار و HSE‌بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر تاکید کرد: بیماری دیابت یک بیماری متابولیک مزمن و شایعی است که حداقل صد میلیون نفر در جهان به آن مبتلا می باشند، اما شیوع بیماری در نقاط مختلف یکسان نمی باشد. در کشور ما بیش از دو میلیون نفر به این بیماری مبتلا می باشند. پیشرفت امکانات تشخیصی و درمانی در بیماران دیابتی با افزایش میزان بقا بیماران، بر میزان شیوع عوارض افزوده است؛ بطوری که در این بیماران خطر عوارض قلبی دو برابر، بیماریهای کلیوی 17 برابر، بیماریهای چشمی 25 برابر و گانگرن اندام ها 50 برابر افراد عادی ذکر گردیده است. وی افزود: هزینه کنترل بیماری دیابت و عوارض آن در جهان بالغ بر 1000 میلیارد دلار و در ایران قریب به 3 میلیارد دلار اعلام کرد.

دکتر سعید گران پی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید سرمایه‌گذاری بیشتری در امر آموزش سواد سلامت به منظور پیشگیری از بروز و گسترش بیماری‌های غیر واگیر در صنعت انجام شود، از آموزش‌های سلامت روان در حل دغدغه‌های اجتماعی و افزایش بهره‌وری و کارآیی افراد در محیط کار و پیشگیری از BurnOUT و کم کردن فشار روانی به عنوان راهکارهایی برای از بین بردن زمینه‌های بیماری یاد کرد.

وی اظهار داشت: مدیران ارشد شرکت‌های منطقه می‌بایست بهداشت و درمان صنعت نفت را همراهی کنند ما نیازمند حمایت همه جانبه آنها در رفع مشکلات سلامت کارکنان هستیم. دکتر گران پی در ادامه افزود: متاسفانه سلامت کارکنان اولویت اصلی برخی از مدیران شرکت‌های صنعتی نیست و شورای تخصصی سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت با برگزاری گردهمایی‌‌های آموزشی مستمر برای کارکنان و مدیران ارشد سعی در افزایش سواد سلامت و فرهنگ‌سازی سازمانی و ایجاد بستر خود مراقبتی فعال در صنعت دارد.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر همچنین بر بهره‌برداری درست از امکانات و تجهیزات پزشکی با توجه به نیاز منطقه تأکید کرد و گفت: بدون شک کاهش فشارهای روانی، ارتباط مثبتی با روند بهبود بیمار دارد و در این زمینه ارتباط خوب پزشک با بیمار و هماهنگی بخش‌های مختلف بهداشت و درمان و HSE‌ با یکدیگر بسیار موثر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی- در این نشست هم اندیشی مسئولین روابط کار و HSE‌شرکت‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بابیان مشکلات و موانع خواستار رسیدگی و رفع این معضلات از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت شدند.

دکتر غلامرضا پیوندی رئیس بهداشت و HSE‌ سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در این جلسه ضمن انتقاد از عدم استفاده شرکت‌ها صنعتی از ظرفیت‌های آموزشی بهداشت و درمان صنعت نفت تاکید کرد: شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، بهداشت و درمان صنعت نفت را مکلف کرده که در سال آینده با برگزاری آموزش‌های مختلف سطح سواد سلامت به ویژه در حوزه سلامت روان، حداقل30 درصد از کارکنان صنعت نفت را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس بهداشت و HSE سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در پاسخ به انتقادهای مسئولین HSE‌شرکت در رابطه با پاسخگویی نتایج گفت: در حال حاضر سامانه الکترونیکی سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت (هلثی لاین) در مرحله رفع موانع زیرساختی است. وی افزود: زیرا این سامانه پس از اخذ مجوزهای قانونی قرار است به صورت یکپارچه اطلاعات سلامت تمامی کارکنان شاغل صنعت نفت را پوشش دهد. و پس از طی مراحل نهایی نتایج بصورت الکترونیکی و در کمترین زمان ممکن به کارکنان ارائه خواهد شد.

دکتر غلامرضا پیوندی رییس بهداشت و HSE‌ سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: با تکمیل زیرساخت‌های الکترونیکی سامانه‌ سلامت‌کار سازمان(هلثی لاین) و همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز در آینده‌ای نزدیک امیدواریم بیش از 10 الی 15 هزار نفر از معاینات کارکنان پیمانکاری شاغل در صنعت در منطقه عسلویه انجام دهیم. اهمیت حفظ و سلامت کارکنان شرکت‌های پیمانکاری هیچگونه تفاوتی با کارکنان رسمی صنعت نفت ندارد.

وی تاکید کرد: عسلویه و منطقه اقتصادی انرژی اقتصادی پارس مهمترین منطقه از نظر صنعتی در کل کشور است و در وزارت نفت هم اولویت اول است و روند معاینات کارکنان یکی از سیاست‌های بسیار مهم بهداشت و درمان صنعت نفت و پدافند غیرعامل وزارت نفت می باشد.

دکتر گران پی، سپس با بیان اینکه بهداشت و درمان صنعت نفت با توجه به قدمت، امکانات و ظرفیتش می‌تواند در جایگاهی قرار گیرد که مایه مباهات و افتخار کشور باشد، گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از پیش تجهیز خواهد شد تا در خدمت صنعت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی: در این جلسه پیشنهاد گردید هر ماه به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و یا یکی از شرکت های صنعتی منطقه گردهمایی هم‌افزایی و هم اندیشی مدیران بهداشت و ایمنی شرکت‌های صنعتی و بهداشت و درمان صنعت نفت برگزار شود.

 

ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  20


ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  19
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  18
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  17
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  16
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  15
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  14
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  13
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  12
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  11
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  10
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  9


ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  8
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  7
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  6
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  5
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  4
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  3
ارتقاء معاینات سالیانه سلامت کار در منطقه پارس  2

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۰۱
بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر |
تعداد بازدید : ۱۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید