سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۰۴

اخبار

برای اولین بار در شهرستان جم:

نخستین عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان توحید جم انجام شد

برای نخستین بار در این بیمارستان دو عمل موفقیت آمیز به روش لاپاراسکوپی (جراحی درون بین) توسط دکتر عاقبتی جراح عمومی و دکتر فروزنده فر متخصص بیهوشی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر محمد عاقبتی اظهار داشت: دو عمل جراحی در بیمارستان توحید جم برای اولین بار به روش لاپارسکوپی(جراحی درون بین) با موفقیت انجام شد.

این متخصص جراحی عمومی اضافه کرد: در این روش برای بیماران، یک روز بعد از عمل رژیم مایعات خوراکی شروع شده و روز بعد از بیمارستان ترخیص می شوند.
وی یادآور شد: درد و عوارض بعد از عمل نسبت به روش باز بسیار کمتر و بازگشت به کار و زندگی زودتر انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: این عمل با دستگاه لاپاراسکوپی و با ایجاد چهار سوراخ کوچک در جدار شکم می‌شود به این ترتیب که از طریق ابزارهای جراحی لاپاراسکوپی را وارد حفره شکم کرده و تحت دید دوربین لاپاراسکوپی، عمل انجام می شود.
جراحی لاپاراسکوپی به روشی گفته می‌شود که جراح با برش‌های ریز با استفاده از دوربین به شکم بیمار وارد می‌شود و عمل جراحی را انجام می‌دهد و دستگاهی که با آن این عمل انجام می‌شود لاپاراسکوپی نام دارد.
این عمل برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ در آمریکا انجام شد و حدود ۱۶ سال است که وارد ایران شده و در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ انجام می‌شود.
لاپاراسکوپی(Laparoscopy) نوعی جراحی درون بین است که در این روش بدون باز کردن شکم، حفره داخل شکم و لگن کاملاً روشن و نمایان می‌شود.

 

عمل لاپاراسکوپی2

۲۰ دی ۱۴۰۲ ۰۸:۲۲
بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر |
تعداد بازدید : ۳۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید