سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۱۰
 

اخبار

نخستین نشست هماهنگی کارگروه تخصصی بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی پدافند غیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس تشکیل شد

نخستین نشست هماهنگی و برنامه ریزی شورای سیاست‌گذاری کارگروه تخصصی بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی پدافند غیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس، در سال 1402 در محل سالن جلسات سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر - اولین جلسه کارگروه تخصصی بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی پدافند غیر عامل با حضور دکتر سعید گران پی عضو کمیته ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و رئیس کارگروه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و رؤسا و معاونین مراکز درمانی و امدادی شهرستان های (عسلویه، جم، کنگان، دیر) برگزار شد.
در ابتدا جلسه دکتر سعید گران پی عضو کمیته ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و رئیس کارگروه تخصصی بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش پدافند غیرعامل گفت؛ در این باره وظیفه همه ما این است که سعی کنیم منطقه را مستحکم، غیرقابل نفوذ، غیرقابل تاثیر از سوی دشمن، حفظ و نگه داریم و راهکارهای عملی در راستای اجرایی سازی برنامه ها را در دستور کار خود قرار دهیم.

سعید گران پی در ادامه تاکید کرد: هماهنگی های برون سازمانی متولیان بهداشت و فوریت های پزشکی در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل به منظور آمادگی در برنامه های آتی می بایست در سطح بالا و با حضور نمایندگان تام الاختیار آنان اجرایی گردد.

 رئیس کارگروه تخصصی بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس، نقش برجسته پدافند غیرعامل در حفظ سلامت مردم، کاهش آسیب پذیری، تداوم خدمات و تامین نیازهای اساسی بهداشت و درمان، افزایش ایمنی و امنیت زیرساخت های حوزه سلامت در مقابل انواع تهدیدها و تسهیل مدیریت بحران حیاتی برشمرد و از اعضای این کارگروه خواستار اهتمام جدی در این اجرای این نقش شد. 

در این جلسه در خصوص جایگاه تشکیلاتی، ترکیب و شرح وظایف کمیته پدافند غیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس و همچنین چشم اندازها، انتظارات و اهداف کمیته در سال جاری و برگزاری مانورهای دورمیزی و میدانی کوچک، شناخت مخاطرات محلی، منطقه و داشتن برنامه برای آن‌ها، افزایش ظرفیت، داشتن برنامه‌های آموزشی گسترده برای کلیه سطوح مطالبی ارائه شد.

گران پی بیان داشت: پیگیری تدوین برنامه‌های پیشگیری، آمادگی، پاسخ و بازیابی مربوط به هر کارگروه توسط اعضاءکمیته، ارائه صورتجلسات و مصوبات توسط دبیرخانه کارگروه تخصصی بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس از دیگر اهداف این نشست است.

در این نشست در مورد برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر در راستای اجرای دستورالعمل حوزه سلامت پدافند غیرعامل وهمچنین شناسایی برنامه‌های ارتقاء آمادگی جهت مقابله با تهدیدات و تدوین برنامه‌های مرتبط با مدیریت حوادث و بلایا و پدافند غیرعامل بر اساس اسناد بالادستی ابلاغ‌شده، بحث و گفتگو شد.


نشست هماهنگی مدیریت پدافن غیر عامل 5
نشست هماهنگی مدیریت پدافن غیر عامل 4
نشست هماهنگی مدیریت پدافن غیر عامل 3
نشست هماهنگی مدیریت پدافن غیر عامل 2
نشست هماهنگی مدیریت پدافن غیر عامل 1

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۹:۳۴
بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر |
تعداد بازدید : ۱۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید