سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۱۷

اخبار

تاکید رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دوز یادآور واکسن کرونا

دکتر سعید گران پی : همزمان با فرا رسیدن سال نو شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا در اقصی نقاط کشور هستیم شرایطی که مهار آن، رعایت بیشتر نکات بهداشتی از سوی مردم را می‌طلبد.
 

به گزارش روابط عمومی؛ رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با اشاره به اینکه سویه جدید کرونا که عامل موج هشتم (بهار 1402) می باشد با نام XBB  و BQ1  یکی از زیر گروه های کرونای اُمیکرون است که موارد ابتلا آن به شکل پراکنده از اوایل دی ماه 1401 دیده شده. و همانطور که وزارت بهداشت هشدار داده بود آمار موارد ابتلا جدید روند افزایشی داشت به طوری که تا 7 فروردین ماه (1402) 1036 مورد ابتلا و 29 مورد فوتی اعلام شد. و پیش بینی می شود که این آمار تا پایان فروردین همچنان رو به افزایش باشد.

دکتر گران پی کرونا

 دکتر سعید گران پی با اشاره به توصیه‌های کمیته علمی برای موج جدید کرونا، یادآور شد: مردم در مجامع و فضاهای سربسته حتما از ماسک استفاده کنند و شیوه نامه های بهداشتی به ویژه تهویه مناسب، رعایت فاصله فیزیکی و شستشو و ضدعفونی کردن دست ها، دوباره باید مورد توجه قرار گیرد. در مورد استفاده از ماسک در فضاهای باز، تاکید زیادی نداریم اما استفاده از آن در وسایل نقلیه عمومی به ویژه اتوبوس، هواپیما، فروشگاه های بزرگ، سالن ها، مدارس و ... ، مورد تاکید و توصیه است. 

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر در گفتگو با روابط عمومی ضمن بیان اینکه افراد به محض احساس کوچک‌ترین علائمی شامل، سردرد، خشکی گلو، قورت دادن آب گلو همراه با درد و التهاب مخاط بینی، خستگی و درد عضلانی از حضور در مجامع عمومی و مهمانی‌ها خودداری کرده و حتی با افراد خانواده نیز تماس نداشته باشند، گفت: سویه جدید کرونا به شدت مسری است.

 کرونا

 

دکتر گران پی با بیان اینکه سویه جدید کرونا از لحاظ شیوع و پراکندگی قدرت بسیاری دارد تاجایی که طبق آخرین داده‌ها و مقالات پزشکی هر یک نفر بیمار می‌تواند ۱۶ نفر را بیمار کند همچنین ۱۵ دقیقه تماس از نزدیک با فرد کرونایی می‌تواند شخص را آلوده کند، بیان داشت: سویه جدید کرونا همچنین بیمار را با رنج فراوان روبرو می‌سازد.

وی با بیان اینکه درمان بیماری نیز نسبتاً طولانی است افزود: بسیاری از بیمارانی که مراجعه می‌کنند از بازگشت مریضی خود پس از چند روز بهبودی خبر می‌دهند و این نشان می‌دهد که ماندگاری ویروس کووید در سویه جدید بسیار بیشتر است.


دکتر گران پی تصریح کرد: تنها راه کنترل سویه جدید، انجام واکسیناسیون و اجرای اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد.

۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ۱۰:۴۹
بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر |
تعداد بازدید : ۱۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید