سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۲۱

اخبار

امام جمعه بوشهر:

زیرساخت‌های حوزه درمان جنوب استان بوشهر افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار توسعه و ارتقای زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در شهرهای میزبان صنعت نفت در جنوب استان بوشهر شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نشست بررسی مشکلات حوزه سلامت شهرستان جم اظهار داشت: با توجه به وجود آلایندگی‌ها و اسکان کارکنان و خانواده‌های صنایع نفت و گاز در منطقه، توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی باید در شهرهای عسلویه، کنگان و جم در اولویت حیاتی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه مسئولان حوزه سلامت باید بیماری‌های شایع منطقه را شناسایی کنند افزود: ارتقای تجهیزات درمانی و منابع انسانی در رشته‌های تخصصی بهداشت و درمان در شهرستان‌های جنوب استان بوشهر یک ضرورت فوق‌العاده است.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر راه‌اندازی دستگاه‌های سی تی اسکن و ام ار آی در بیمارستان توحید جم خاطر نشان کرد: موانع موجود برای استقرار این دستگاه‌ها برداشته و از مجهزترین و به روزترین آنها خریداری شود.

وی با اشاره به تخصیص 188 میلیارد تومان از سوی وزارت نفت برای توسعه بیمارستان توحید جم افزود: مسئولان بهداشت و درمان صنعت نفت استان با بررسی وضعیت موجود و ارائه طرح توجیهی، اعتبار لازم برای توسعه بخش‌های مختلف بیمارستان را مشخص کنند تا در نشست با وزیر نفت این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

صفایی بوشهری مشکل اسکان همراه بیمار در بیمارستان توحید جم را یکی از مشکلات این مرکز درمانی دانست و بیان کرد: با مشارکت بخش خصوصی مکانی برای اسکان همراهان بیمار احداث شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در کشور دچار بحران مغز افزاری شده‌ایم افزود: درمانگاه تأمین اجتماعی جم باید تعیین تکلیف شود و در صورت عدم استانداردسازی با تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، به سایر بخش‌ها واگذار تا خدمات مناسب‌تری ارائه شود.

وی خواستار شبانه‌روزی شدن یکی از مراکز درمانی بخش مرکزی جم شد و گفت: با توجه به استقرار کارکنان و خانواده‌های کارکنان صنایع پتروشیمی در شهرستان جم، باید حق سهم صنایع پتروشیمی‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش سلامت شهرستان مشخص و پرداخت شود.

آیت الله صفایی 11

آیت الله صفایی 7

آیت الله صفایی 3

۷ شهریور ۱۴۰۱ ۱۶:۲۶
بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر |
تعداد بازدید : ۳۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید