سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۲۶

اخبار

برگزاری سمینار ارتقاء سواد سلامت روان کارکنان منطقه پارس جنوبی

سمینار آموزشی افزایش آگاهی سلامت روان و آشنایی با خود مراقبتى و دیگر مراقبتی با حضور رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و مسئولین واحدهای مجتمع پتروشیمی آریاساسول در منطقه پارس جنوبی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر؛ دکتر سعید گران پی در این نشست با اشاره به سیاست های کلان بهداشت و درمان در جهت گسترش خدمات سلامت روان در منطقه پارس جنوبی اظهار داشت: بهداشت روانی مناسب به معنای احساس رضایت و ارتقای روانی و انطباق کافی اجتماعی با موازین مورد قبول از جمله محیط کار است.
وی تصریح کرد: در واقع وقتی مدیریت، عملکرد خوبی در محیط کار داشته باشد و کارکنان مورد تکریم و احترام قرار بگیرند بعید است چنین محیط کاری باعث بروز مشکلات روانی شود.
در ابتداى این  سمینار نیز رئیس واحد طب صنعتی ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر اظهار داشت: بهداشت روانی در محیط کار یعنی مقاومت در مقابل پیدایش مشکلات روانی و اختلالات رفتاری در کارکنان یک مجموعه و سالم سازی فضای روانی کار به نحوی که هیچ یک از کارکنان مجموعه به دلیل عوامل موجود در آن دچار اختلال روانی نشوند و از این که در آن مجموعه مشغول به کار هستند، احساس رضایت کنند. 
دکتر ایرج جامه بزرگی اضافه کرد: با توجه به  نقش سلامت روان در افزایش کارایی و عملکرد کارکنان از سال 2021 مداخلات حوزه سلامت روان در واحد های کاری و محیط کار به عنوان استاندارد مستقلی در ایزو بین المللى ٤٥٠٠٣ مطرح شده است. 
در این سمینار دکتر حاجبی استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان سخنران جلسه، مباحثى پیرامون اهمیت سواد سلامت روان، خودمراقبتى و همچنین دیگر مراقبتی را  با تاکید بر مسئولیت اجتماعی در محیط های کاری تشریح کرد و در پایان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

 

برگزاری سمینار ارتقاء سواد سلامت روان کارکنان منطقه پارس جنوبی 6
برگزاری سمینار ارتقاء سواد سلامت روان کارکنان منطقه پارس جنوبی 5
برگزاری سمینار ارتقاء سواد سلامت روان کارکنان منطقه پارس جنوبی 4
برگزاری سمینار ارتقاء سواد سلامت روان کارکنان منطقه پارس جنوبی 3
برگزاری سمینار ارتقاء سواد سلامت روان کارکنان منطقه پارس جنوبی 1

۲۹ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۴۳
تعداد بازدید : ۳۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید