سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۵۴

اخبار

گفتگو با مسئول واکسیناسیون کارکنان بیمارستان توحید جم به مناسبت هفته جهانی ایمن سازی

خانم آمنه پورشمس مسئول کنترل عفونت و واکسیناسیون کارکنان بیمارستان توحید جم طی گفتگویی با روابط عمومی از وضعیت واکسیناسیون کارکنان در بیمارستان توحید جم خبر داد .

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ،خانم پورشمس با اشاره به اینکه ایمن سازی یک راهبرد پایه برای کنترل بیماریهای عفونی است گفت : واکسن یکی از بزرگترین دستاوردهای پزشکی دنیای معاصر است که بدن را اماده مبارزه با یک عامل بیماری زا مثل ویروس میکند. واکسن سیستم ایمنی بدن را وادار به واکنش میکند تا در صورت ورود مهاجم بتواند آن را شناسایی و برای مبارزه انتی بادی یا پادتن تولید کند.

وی افزود: در سال 1796 میلادی ادوارد جنر متوجه بیماری نسبتا خفیف آبله گاوی شد که میتوانست باعث مصونیت به آبله انسانی شود و این نظریه را ازمایش کرد و سالها بعد نظریه ایشان منتشر شد و واژه واکسن برگرفته از واژه لاتین واکا به معنی گاو ابداع شد.

خانم پورشمس با اعلام اینکه یکی از عملکردهای واحد کنترل عفونت بیمارستان توحید جم اجرای برنامه واکسیناسیون کارکنان میباشد اظهار داشت : برنامه تزریق  3 واکسن (توام ،هپاتیت ،آنفلوانزا )همکاری و هماهنگی بخش مبارزه با بیماریهای واگیردار شبکه  بهداشتی درمانی شهرستان جم هر سال طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت  در دستور انجام کار میباشد .

خانم پورشمس در خصوص تزریق واکسن کرونا در بیمارستان توحید جم گفت :در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کووید 19 برنامه واکسیناسیون همکاران بر اساس دستورالعمل ها از مورخ 22 بهمن سال 1399 با تزریق واکسن کووید برای همکاران بخش ایزوله تنفسی اغاز شد.

وی افزود:در بیمارستان توحید جم تا کنون در 6 مرحله برای 165 نفر دوز اول و دوز دوم تزریق واکسن کووید انجام  شده است و برای 188 نفر دوز اول واکسن تزریق شده است.

 خانم پورشمس از واکسیناسیون بیماران خاص در بیمارستان توحید جم خبر داد و گفت : همچنین تزریق برای 36 بیمار بخش تالاسمی و بخش دیالیز طبق دستورالعمل ها در بیمارستان انجام شده است که بقیه همکاران هم در لیست انجام تزریق در حال تزریق واکسن هستند.

 مسئول کنترل عفونت بیمارستان توحید جم در پایان از زحمات و پیگیری های دکتر فرهاد باقری رئیس بیمارستان توحید جم ،علی ابا مترون در زمینه انجام واکسیناسیون کارکنان این بیمارستان تشکر و قدردانی نمود.

گفتنی است هفته جهانی واکسیناسیون ( 4تا10اردیبهشت) نامگذاری شده است.

 پورشمس

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۴۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید