سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۶

اخبار

چاپ مقاله دکتر نجفی متخصص جراح عمومی با موضوع "پیوند پوست در درمان سوختگی های عمیق" در مجله بین المللی IJOTM

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر آقای دکتر عبدالحمید نجفی متخصص جراحی عمومی شاغل در بیمارستان های صنعت نفت استان بوشهر هستند و در مورد تحقیقی که انجام داده اند با ایشان مصاحبه ای به عمل آمد که شرح آن در زیر می آید:

 

همانطور که می دانیم در زخمهای عمیق پوستی به هر دلیلی وقتی قسمتی از پوست از بین می رود در پروسه ترمیم ایجاد اسکار و بهم ریختگی پیش می آید چرا که در زخمهای عمیق ،پوست و زیر پوست از بین می رود و سلولهای زایای پوستی وجود ندارد که مجدادا پوست تشکیل گردد . بنابراین برای پوشاندن زخم از گرافت پوستی استفاده می شود . ولی به دلیل نازکی گرافت بعد از ترمیم محل زخم شکننده و خشک می باشد و قوام لازم را ندارد. در واقع راه حل ،جایگزینی درم و یک شبکه کلاژنی بعنوان پایه و سپس گرافت پوستی نازک است . محصولات integra  که در این رابطه مورد استفاده قرار می گیرد بدلیل گرانی و وارداتی بودن مقرون به صرفه نمی باشد .

و اما ایده ای که ما در علوم پزشکی شیراز به کار گرفتیم این بود که از پوست اهدائی بیماران مرگ مغزی در مرکز پیوند استفاده کرده و طی مراحلی و در شرایط استریل توسط محلولهای شیمیایی که در مقاله اشاره شده است سلولهای اپیدرم و درم پاک سازی شده و درم بصورت یک پایه در زخمهای عمیق و به همراه لایه نازک گرافت پوستی همزمان بکار گرفته شد که در پیگیری کوتاه مدت پس زدن پیوند ایجاد نشد و پیگیری طولانی مدت نتیجه همانطور که اشاره شده بسیار عالی بوده  است.

این مقاله مربوط  به پایان نامه اینجانب بوده و در مجله بین المللی پیوند چاپ شده است .

 

 

دکتر نجفی جراح

 

دانلود در لینک زیر : 

مقاله "پیوند پوست در درمان سوختگی های عمیق" 

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۷۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید