سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۴۴

اخبار

وضعیت آماری کرونا ویروس در بخش اول مصاحبه با دکتر نصر آبادی معاون درمان و دارو بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر و خارگ

آمارها چه می گویند و وضعیت کرونا ویروس تا پایان شهریور ماه سال جاری در شهرستان جم و کارکنان صنعت نفت در استان بوشهر چگونه بوده است ؟


بخش اول مصاحبه:

دکتر نصرآبادی با اشاره به تعداد141124 هزار مراجعه کرونا به مراکز درمانی صنعت نفت در کل استان بوشهر گفت: تعداد 7889 نفر افرادی بودند که علائم آنها بیشتر شبیه آنفولانزا و  2392 نفر مشکوک به کرونا تشخیص داده شده اند.

وی گفت : از تعداد مراجعین به بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر و خارگ تا پایان شهریور ماه 530 نفر مثبت قطعی بوده است.

دکتر نصرآبادی با اعلام اینکه تاکنون تعداد 317 نفر از کارکنان پالایشگاهها و شرکت گاز استان تست PCR آنها مثبت بوده است و تنها یک نفرآنها فوت شده است اظهار داشت : تعداد 14 نفرفوتی در بیمارستان توحید جم داشته ایم که 13 نفر آن بومی شهرستان جم بوده است.

وی در ادامه گفت : بهداشت ودرمان صنعت نفت استان بوشهر 15 هزار نفر از کارکنان مجموعه وزارت نفت را پوشش می دهد و در این میان تنها یک نیروی غیر رسمی بومی یکی از شرکت های پالایشی به خاطر کرونا ویروس تا کنون جان خود را از دست داده است.

 

دکتر نصرآبادی درمورد تخت های در نظر گرفته شده مخصوص بیماران کرونا بیمارستان هایتوحید جم و صنعت نفت خارگ گفت :  اگر در ابتدای شیوع کرونا و در اسفند سال گذشته  14 تخت برای بیماران خاص کرونایی داشتیم اکنون در بیمارستان توحید فقط 23 تخت جدید و در منطقه خارگ نیز 10 تخت تدارک دیده شده است و در مجموع کل استان 47 تخت برای بیمارانی که به وضعیت شدید کووید 19 مبتلا می شوند داریم.

 

وی افزود:   اکنون سه روز متوالی است که هیچ بیمار کرونایی با شرایط حاد در بیمارستان توحید بستری نیست که این امر نشان دهنده فرهنگ بالای مردم منطقه ونهادینه شدن پروتکل های بهداشتی مرتبط با کووید 19 است.اما همه ما نگران عادی انگاشته شدن وضعیت هستیم ، در حالی که هشدارهای جدی و بحران آفرین برای فصل پاییز داده شده است.

دکتر نصرآبادی گفت:  با توجه به بررسی طب صنعتی و وضعیت سلامت کارکنان صنعت نفت استان بوشهر، این سازمان حداقل به 3600 دوز واکسن آنفولاآنزا نیازدارد و البته با حساسیت های خاص منطقه و شرایط شغلی کارکنان ممکن است این آمار بالاتر هم برود.

  

 

دکتر نصرآبادی

 

۳ مهر ۱۳۹۹ ۰۸:۲۰
تعداد بازدید : ۴۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید