سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۵۶

اخبار

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با روش های آتل گیری در بیمارستان توحید جم

دوره آشنایی با روش آتل گیری و انواع آن توسط دکتر سعید کرمانی رنجبر متخصص ارتوپدی بیمارستان توحید جم جهت پزشکان عمومی بیمارستان و کلینیک های شهرک های شهید تندگویان و پردیس در سالن کنفرانس بیمارستان توحید برگزارگردید.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ،با هماهنگی واحد آموزش بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر جهت افزایش مهارت و توانمندی پزشکان در برخورد با بیماران ترومایی در بیمارستان توحید جم دوره آموزشی نحوه صحیح روش های آتل گیری برگزار شد.

در این دوره شرکت کنندگان با انواع  گچ گیری و آتل ،کاربرد انواع گچ گیری و آتل بندی و لوازم و تجهیزات مورد نیاز ,… آشنا شدند و نحوه آتل گیری به صورت عملی به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

گفتنی است بیماران ترومائی به طور شایعی با آسیب‌های عضلانی اسکلتی به درمانگاه‌ها و بخش‌های اورژانس مراجعه می‌کنند که بسیاری از آسیب‌های دیستال اندام‌ها را می‌توان در ابتدا در شرایط سرپایی با استفاده از روش‌های پایه آتل‌بندی درمان نمود.

 آتل‌بندی، اندام‌های آسیب دیده را بی‌حرکت می‌سازد و از آسیب بیشتر جلوگیری می‌کند، درد و خونریزی را کاهش می‌دهد و اجازه می‌دهد که ترمیم آغاز شود.

 

 


گچ گیری دکتر کرمانی 3
گچ گیری دکتر کرمانی 2
گچ گیری دکتر کرمانی 1

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳
تعداد بازدید : ۱,۲۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید