سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۰۸

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی زایمان بدون درد در بیمارستان توحید جم

کلاس آموزشی زایمان بدون درد با حضور مترون، تکنسین های بیهوشی ،اتاق عمل و ماماهای بیمارستان توحید جم توسط دکتر فروزنده فر متخصص بیهوشی در سالن کنفرانس بیمارستان توحید جم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، با هماهنگی واحد آموزش بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ ،کلاس آموزشی آمادگی برای زایمان بدود درد با تدریس دکتر فروزنده فر در بیمارستان توحید جم برگزار شد که در این کلاس روشهای متفاوت زایمان بدون درد ،مانیتورینگ و... با استفاده از فیلم و اسلاید جهت پرسنل انجام شد.

دکتر فروزنده فر گفت:زایمان طبیعی بدون درد با بی حسی اپیدورال و وارد کردن داروی بی حسی از طریق کاتتر که توسط سوزن اپیدورال در فضای اپیدورال قرار می گیرد انجام می شود . این نوع بی حسی ،درد قسمت تحتانی بدن را از بین می برد و مادر باردار زایمانی بدون هزگونه درد خواهد داشت.

دکتر باقری رئیس بیمارستان توحید جم، با اشاره به اهداف اصلی آموزش این کلاس افزود: کلاس های آموزشی تخصصی جزو نیازهای ضروری در حوزه زایمان بدون درد است و هدف از برگزاری اینگونه کلاس ها، توانمندسازی پرسنل، ترویج زایمان طبیعی، جلوگیری ازسزارین های بدون اندیکاسیون ، فراهم سازی امکانات زایمان بدون درد ، توانمندسازی و تشویق مادران باردار در پروسه زایمان طبیعی و افزایش رضایتمندی مادران از زایمان می باشد.

گفتی است با توجه به اعلام معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، بیمارستان توحید جم خوشبختانه در شاخص سزارین نخست زا در سال جاری سیر نزولی داشته و این کاهش موجب شده که این شاخص در سه ماهه اول سال 99 در محدوده مطلوب قرار گیرد.

 

دکتر فروزنده فر 2


دکتر فروزنده فر 3
دکتر فروزنده فر 1

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۲۲
تعداد بازدید : ۵۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید