سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۲۱

اخبار

برگزاری "کلاس آموزشی ابعاد روانشناختی بحران کرونا"در درمانگاه منطقه ویژه پارس جنوبی عسلویه

برگزاری کلاس آموزشی ابعاد روانشناختی بحران کرونا با محوریت اختلال وسواس در درمانگاه منطقه ویژه پارس جنوبی عسلویه توسط خانم سروه فرجی روانشناس بالینی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، دراین کلاس خانم فرجی از آنالیز داده های مریوط پژوهش هایی که پیرامون ابعاد روانشناختی کرونا وجود دارد (شامل رشد احساسات منفی ، سردرگمی و بد بینی ،رشد وسواس های فکری ، عملی پیرامون بدن و شستشو ، دغدغه های فکری و...) و همچنین به خطر افتادن سلامت خانواده،  دغدغه های اقتصادی ، اضطراب ها و  ترس از فردای خلاصی از کرونا را جهت شرکت کنندگان در کلاس توضیح دادند.

در این کلاس سعی شد پیرامون اختلال وسواس فکری _عملی و در نهایت ارتباط آن با کرونا پرداخته شود . از نقطه نظر پدیدار شناسی موضوعاتی مانند آلودگی،  تردید مرضی، وارسی پی در پی ،افکار و تصورات پرخاشگرانه و کفر آمیز، شمارش، جمع کردن و انبار کردن ، وسواس های جسمانی ، نیاز به پرس و جو یا اعتراف از علایم‌ رایج وسواس فکری _عملی هستند که برخی از این علایم در مراجعان چه کسانی که تشخیص کرونا و چه کسانی ترس از کرونا داشتند، شدت بیشتری یافته است و... نیز مطالبی بیان شد.

 


فرجی 2
فرجی 1

۲ شهریور ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : ۶۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید