سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۰۷

اخبار

نشست رییس بیمارستان توحید جم و رییس شبکه بهداشتی درمانی شهرستان جم با اصحاب رسانه

به مناسبت هفتمین روز از هفته سلامت با شعار« هر رسانه یک پایگاه سلامت» در مقابله با کرونا ،نشست روسای بیمارستان توحید جم و شبکه بهداشتی درمانی شهرستان جم با اصحاب رسانه در سالن درمانگاه شهید تندگویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، دکتر باقری ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عرض خوشامد، از حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان جم تشکر کرد و ابراز امیداواری کرد با همکاری رسانه ها اهداف حوزه سلامت و بهداشت و درمان تحقق یابد و امیدواریم این تعامل و همفکری بیشتر گردد.

وی گفت: ان شاالله در طول ماه مبارک رمضان با تمسک جستن از خداوند متعال، شر این ویروس از زندگی همه مردم ایران پاک شده و با کمک خداوند بزرگ روش های کنترل  این بیماری را بهتر بیاموزیم.

دکتر باقری با اعلام اینکه بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر  جهت بهتر کردن وضعیت ارائه خدمات در بحران بیماری کووید 19 آماده پیشنهادات دلسوزانه مردم شریف شهرستان جم ،مسئولین و همچنین رسانه می باشد گفت: با ارائه پیشنهادات سازنده جهت اصلاح روند امور ،مدیریت بهداشتی و درمان را در کنترل بهتر بیماری یاری نمایید.

با توجه به شیوع بیماری کووید 19 و تمرکز بیشتر بیمارستان توحید جم در درمان این بیماران و توصیه به انجام مراقبت های بهداشتی جهت مراجعه کمتر به بیمارستان از کلیه همشهریان عزیز خواهشمندیم افرادی که دچار نقص آنزیمی هستند ونسبت به باقلا واکنش نشان می دهند و دچارخونریزی و خون در ادرار می شوند که منجر به بستری در بیمارستان و تزریق خون می شود ، حتی الامکان از مصرف باقلا پرهیز نمایند و در مزرعه های باقلا تردد ننمایند.

 

اصحاب رسانه  4

دکتر باقری با اعلام اینکه روزه گرفتن منافاتی با عفونت ویروس کرونا ندارد گفت: پیشنهاد می شود جهت تامین آب مورد نیاز بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی 8 تا 10 لیوان آب از زمان افطار تا سحر مصرف نمایید.

در ادامه دکتر فرهاد باقری رییس بیمارستان توحید جم با اشاره به اینکه در بحران کرونا 620 مورد با علائم تنفسی و تب به بیمارستان توحید جم مراجعه کرده اند افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور، بیمارستان توحید جم نیز در آماده باش قرار گرفت و تمهیدات لازم جهت مقابله با این ویروس را اجرایی کرد.

دکتر باقری اظهار داشت : بیمارستان توحید جم افتخار این را دارد که تا آخرین توان در خدمت مردم با کنترل این بیماری و هر بیماری دیگری که زندگی مردم را به چالش بکشد می باشد.

دکتر باقری در ادامه سخنان خود گفت :بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، شبکه بهداشتی درمانی شهرستان جم ،مدیران محترم شهر جم و در راس امور فرماندار محترم و امام جمعه بزرگوار و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر ،نیروی انتظامی ،سپاه و بسیج و اصحاب رسانه یک حلقه را تشکیل داده اند که رمز موفقیت شهرستان درکنترل بیماری بوده است و هر قسمت از این حلقه کم کاری کند یا صدمه ببیند جان مردم به خطر خواهد افتاد.

قطعا هر قسمت از اجزا این حلقه دارای مشکلاتی است که برای کاستن این مشکلات در حال حاضر به هم اندیشی جهت رفع نواقص و همدلی در رفتار و کلام جهت نیل به یک هدف نیاز داریم .

وی گفت : بخش ایزوله تنفسی بیمارستان توحید در مسیر افزایش پذیرش بیماران و ارائه خدمات درمانی با کیفیت بهتر ایزولاسیون بیماران ، بخش بستری دیگری به ظرفیت 23 تخت را در اختیار خواهد داشت که به استاندارد های روز ایزوله مجهز می باشد . اتاق های بستری جداگانه با امکانات بهداشتی و رفاهی کامل جهت بیماران عزیز و سیستم فشار منفی مجهز به فیلتر هپا جهت هر اتاق از جمله ویژگی های بخش مورد نظر می باشد.

دکتر باقری در این زمینه گفت : ما باید با مراقبت از کارکنان درمان این عزیزان را در بالاترین سطح سلامت جسمی قرار دهیم تا سطح کیفی خدمات حفظ شود. با توجه به افزایش ترددها پیش بینی شده است که تعداد بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 افزایش یابد ،لذا انتظار افزایش پذیرش بیمار را خواهیم داشت.

دکتر باقری در خصوص تجهیزات پزشکی این بخش گفت : خوشبختانه با پیگیری های دکتر مالکی رئیس محترم بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ تجهیزات پزشکی این بخش فراهم گردیده است.

دکتر باقری از شبکه بهداشتی درمانی شهرستان جم به جهت پایش و غربالگری مناطق پیرامونی بیماری کووید 19 تشکر و قدردانی نمود.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان جم در سطح اول غربالگری مبارزه با کرونا، اقدمات پیشگیرانه بسیار خوب و با کیفیتی را انجام داد و این به کمک مجموعه درمان در بیمارستان توحید حم آمد و شاهد کنترل این بیماری در جم بودیم.

دکتر باقری در ادامه سوال خبرنگاران در مورد طرح توسعه بیمارستان توحید جم گفت: از امروز طرح توسعه بیمارستان توحید جم با هدف افزایش خدمات بهتر و بیشتر و افزایش رضایتمندی مردم آغاز خواهد شد.این طرح شامل 11 پروژه می باشد. و تعداد تخت فعال بیمارستان توحید جم از 68 تخت به 105 تخت افزایش خواهد یافت.که به شرح ذیل می باشد:

·          ایجاد بخش مراقبتهای ویژه نوزادان (NICU ) به ظرفیت 6 تخت

·          ایجاد بخش مخصوص بعد از مراقبتهای ویژه نوزادان(POST NICU ) به ظرفیت 6 تخت

·          ایجاد بخش ICU بزرگسالان به ظرفیت 4 تخت

·         ایجاد بخش جدید بیماریهای زنان به ظرفیت 12 تخت و نرسری به ظرفیت 8 کات نوزادان  

·          بازسازی و بهسازی فضای فیزیکی بخش CCU از 4 تخت فعلی به ظرفیت 5 تخت

·          بازسازی و بهسازی فضای فیزیکی زایشگاه به ظرفیت 5 اتاق LDR و 5 تخت Labor(درد)

·          ساخت فضای فیزیکی جدید اتاق عمل و افزایش تعداد اتاق های عمل از 2 اتاق عمل به 5 اتاق عمل

·          ساخت فضای فیزیکی جدید اورژانس با افزایش ظرفیت از 6 تخت به 12 تخت

·          ساخت داروخانه جدید مجهز به کلیه داروهای عمومی و تخصصی و تجهیزات پزشکی  

                    ·          ساخت بخش های پشتیبانی جدیدشامل نمازخانه،مهدکودک،رستوران ،لاندری و بخش اعزام

  دکتر باقری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عملکرد و نحوه خدمات دهی و به بیماران و نوبت دهی کلینیک تخصصی بیمارستان توحید جم گفت:کلینیک تخصصی بیمارستان توحید جم یکی از شلوغترین بخش ها می باشدکه روزانه حدود 430 بیمار درآن پذیرش می شود.

وی افزود: 10 متخصص ثابت در طول ماه ( متخصص بیماریهای زنان و زایمان ، متخصص اطفال، متخصص قلب وعروق،بیهوشی،متخصص ارتوپدی،متخصص داخلی ،متخصص جراحی عمومی ،متخصص رادیولوژی و سونوگرافی و متخصص طب اورژانس )  و 6 متخصص بصورت پاره وقت (متخصص گوش و حلق و بینی ،متخصص پوست و مو، متخصص روانپزشکی،متخصص کلیه و مجاری ادراری، متخصص چشم ،فوق تخصص گوارش) و کارشناس بینایی سنجی در بیمارستان توحید جم حضور دارند.

دکتر باقری با اشاره به حضور فوق تخصص بیماریهای کلیه در بخش دیالیز بیمارستان توحید جم بیان داشت: ماهیانه یک تا دو روز فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری به جهت تکمیل روند درمان بیماران بخش دیالیز و هم سایر بیماران کلیوی دربیمارستان توحید جم حضور دارد .

دکتر باقری در پایان از محبت مردم جم نسبت به  وی و سایر کادر درمانی تقدیر و تشکر کرد و افزود این همه مهر و محبت از سوی مردم  هرگز قابل وصف نیست و با تمام وجود سر تعظیم در مقابل آنها فرود می آوریم و از همه ظرفیت های موجود در جهت رضایتمندی این مردم نجیب بهره خواهیم برد.

 

در پایان  این مراسم  لوح تقدیری به  رسم یادبود به  خبرنگاران  اهدا ء شد

 

 

اصحاب رسانه  2

 

اصحاب رسانه  5

 

اصحاب رسانه 3
اصحاب رسانه 2
اصحاب رسانه 1

اصحاب رسانه  9
اصحاب رسانه  8
اصحاب رسانه  7
اصحاب رسانه  6

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۴۱
تعداد بازدید : ۹۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید