سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۴۳

اخبار

انجام 360 هزار آزمایش در سال 98 در بخش آزمایشگاه‌ بیمارستان توحید جم

دکتر حمید حسین نژاد متخصص پاتولوژی و مسئول آزمایشگاه بیمارستان توحید جم ضمن تبریک زاد روز حکیم اسماعیل جرجانی نویسنده کتاب ذخیره خوارزمشاهی و روز آزمایشگاه گفت: سال 1398سالی پرکار برای کارکنان آزمایشگاه بیمارستان توحید جم بود. در طول سال گذشته حدود 50 هزار نمونه در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفت که تقریبا 360 هزار آزمایش بر روی آنها صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ، « دکتر حسین نژاد» مسئول آزمایشگاه بیمارستان توحید جم تصریح کرد: از مهمترین ابزار کمک تشخیصی برای پزشکان، آزمایشگاه ها هستند و یکی از ارزشمندترین کارها در چرخه درمان بیماران، به عهده کارکنان آزمایشگاه است.

« دکتر حسین نژاد » نیز با بیان اینکه خدمات سلامت به صورت یک کار گروهی انجام می شود گفت: با توجه به نقش و جایگاه آزمایشگاه در خدمات سلامت، باید در راستای ارائه خدمات آزمایشگاهی با کیفیت تلاش کرد.

دکترحسین نژاد اضافه کرد: با حمایت های دکتر مالکی رئیس محترم بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر و خارگ،دکتر نصرآبادی رئیس محترم خدمات درمان وداروئی و دکتر باقری رئیس محترم بیمارستان توحید جم،تغییرات ساختمانی در جهت بهبود فضای فیزیکی بخش میکروب شناسی و همچنین اتاق استراحت موقت پرسنل انجام شد.

دکتر حسین نژاد در ادامه گفت:همچنین به همت مسئولین ارشد ستاد بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر مجوز دستگاه‌های مخصوص آزمایشگاه شامل(2 دستگاه میکروسکوپ ،2 دستگاه سانتریفیوژ، 2 دستگاه آبساز(دیونایزر)، یک دستگاه سدیمان ،یک دستگاه شیکر پلاکتی ، یک دستگاه بیلی روبین متر ، یک دستگاه کوا گلومتر ، یک دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی) اخذ و تاکنون نیمی از تجهیزات خریداری شده و به مجموعه ابزار فنی در آزمایشگاه بیمارستان و کلینیک تخصصی افزود شده اند.

وی افزود: امید است که با پایان یافتن بحران همه گیری ویروسی اخیر ،مابقی اقلام نیز خریداری و به کار گیری شود.

دکتر حسین نژاد بیان کرد:در پایان سال 1398 و با شروع همه گیری ویروس کرونا(COVID-19) واحد نمونه گیری و آزمایشگاه کلینیک تخصصی بیمارستان به حالت تعلیق درآمد و پرسنل خدوم آن، در کنار سایر همکاران خود در آزمایشگاه بیمارستان با حضور شجاعانه و موثر در صحنه مقابله با همه گیری ویروس کرونا تلاش کردند تا در مهار اپیدمی کمک نمایند.

در پایان به نوبه خودم از کلیه مسئولین محترم و همچنین پرسنل عزیز آزمایشگاه بخاطر تلاشهای یک سال گذشته تشکر می نمایم و سپاس ویژه خود را تقدیم 2 نفر از همکاران عزیزم جناب آقایان روح اله شهبازی و مرتضی محمد حسنی کارشناسان بخش آزمایشگاه بیمارستان توحید جم که داوطلبانه مسئولیت نمونه گیری از مجاری تنفسی بیماران مشکوک به کرونا را بر عهده گرفتند می نمایم.

 

 

دکتر حسینی نژاد

آزمایشگاه،کرونا 1

۳۰ فروردین ۱۳۹۹ ۰۸:۱۰
تعداد بازدید : ۸۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید