سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۳۵

اخبار

پدافند غیر عامل کشور و صنعت نفت شانه به شانه ی یکدیگر در عسلویه

شیوع ویروس کرونا در حالی کشورمان را به چالش کشیده، که بیش از هر وقت دیگر نیازمند حفظ تولیدات نفت و گاز در سطح ایران و جهان هستیم.

 

بنا به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ، نایب رئیس پدافند غیر عامل کشور در حالی در جلسه ای مشترک با پدافند غیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حضور یافت که از اولین خودرو فرماندهی عملیات و ارتباطات وزارت نفت در منطقه ویژه پارس در مجاورت اتوبوس اورژانس پارس جنوبی، رونمایی شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ که آغازگر جلسه بود، شروع بحران را در دو مقطع بیان کرد. مقطع اول شیوع بیماری در خارج از کشور بود که اقدام ما کنترل کشتی ها، فرودگاهها و کارکنان خارجی در صنعت نفت بود و مقطع بعدی شیوع درون کشور بود و سازمان WHO پاندمی را اعلام کرد که اقدام سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در منطقه عسلویه و خارگ، کنترل مبادی ورودی فرودگاهی با انجام تریاژ مسافرین و نصب دوربین حرارتی در فرودگاه عسلویه، آموزش به نیروهای HSE در منطقه و سایر نیروها حتی شاغلین سکوهای دریایی بود.

دکتر مالکی از خدمات شایسته امور HSE در سراسر منطقه تشکر کرد و توجه ویژه کارکنان آن امور را شایسته تقدیر دانست. وی تاکید کرد: در حال حاضر مهم ترین کار، پیشگیری و راه آن ماندن در خانه است. ایجاد مکانهای قرنطینه برای کارکنانی که نیاز به آن دارند را که به خوبی توسط شرکتها طبق دستورالعمل سازمان انجام شد، مایه ی امنیت و آرامش دانست. تامین آب ژاول برای ضدعفونی محیط توسط پتروشیمی ها نیز کمک شایان ذکری است که در این برهه کاملا موثر بود.

وی همچنین گفت: نزدیک بیست تیم واکنش سریع برای شناسایی افراد مرتبط با فرد مشکوک به بیماری و گندزدایی محیط تشکیل شده و آمبولانسهای ویژه انتقال افراد مشکوک به بیماری کرونا، تا کنون ۳۹ مورد اعزام داشته اند. اولین مورد مثبت از شمال کشور وارد منطقه شده بود و دو نفر دیگر از پیمانکاران نفت هم مثبت شدند. ما نظام مراقبت سندرومیک را در منطقه اجرا می کنیم و در واقع بیماران با علائم خفیف برای ما مهم هستند. بیش از ۵۰ مرکز درمانی در سطح منطقه وجود دارد و دو بیمارستان در بوشهر و یک بیمارستان در کنگان، ارجاعی هستند و بیمارستان توحید جم و عسلویه هم به خوبی از عهده بیماران، بر می آیند. در حال حاضر در استان ۵۴ سندرم حاد تنفسی و ۳۵ مورد مثبت وجود دارد. وی با توجه به امکانات بیمارستانهای بوشهر و کنگان برای افزایش تخت و عدم امکان افزایش تخت در بیمارستان عسلویه، آمادگی بیمارستان توحید جم برای افزایش و توسعه تخت ها و تامین تجهیزات لازم و وسایل حفاظت فردی را برای صیانت از نیروهای انسانی صنعت نفت، لازم و ضروری عنوان کرد.

دکتر مالکی همچنین از تخصیص ۴ دستگاه آمبولانس توسط مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به منطقه بوشهر خبر داد و توجه ویژه مدیران منطقه را به رفع مشکلات بیمارستان بویژه سیستم فشار منفی و ایزولاسیون بیمارستان و تامین تجهیزات لازم برای پذیرش بیمار با تعداد زیاد جلب نمود.

سردار مطیعی نایب رئیس پدافند غیر عامل کشور، تولید نفت و بنزین در مناطق حساس را در شرایط کنونی لازم دانست و اعلام کرد: تا کنون استراتژی ما پذیرش بیمار بود ولی حالا باید به ویروس حمله کرد. الان باید در مورد غربالگری و تجهیزات درمانی لازم در منطقه تصمیم گیری شود و در این مورد نباید فقط به مرکز استان تکیه کنید. مدیران صنعت باید از تمام ظرفیت شرکتهای منطقه استفاده کنند، چون الان ویروس تبدیل به مسئله امنیتی شده است. سردار مطیعی همچنین اعلام نمود که سپاه با تمام قوا آماده تامین هر گونه امکانات درمانی در این منطقه می باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این جلسه بیان کرد که نقش مردم، کالا و تجهیزات و مدیریت منابع موجود بسیار برجسته است. الان زمانی است که برای هر گونه خرید تجهیزات پیشگیری کننده، لازم است منابع مالی در اختیار ما قرار گیرد.

مهندس موسوی همچنین خاطرنشان کرد که اولین محموله گندزدا از ماهشهر بارگیری شده و به زودی با کمک گرفتن از خودروهای گندزدایی سپاه، می توانیم شهرهای حوزه این منطقه را ضدعفونی نماییم تا عملیات بهره برداری و تولید نفت و گاز هرگز متوقف نشود.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیز ضمن بیان اینکه در صنعت گاز کشور ۵۸ مورد مشکوک، ۳۴ مورد مثبت، ۹ مورد بهبود یافته و ۱ مورد فوتی داشته ایم، اعلام کرد که در منطقه پارس جنوبی تاکنون مورد فوتی نداشته ایم.

مهندس فرهنگ در ادامه گفت: ما با کمک سازمان بهداشت و درمان توانسته ایم کارکنان پرمخاطره را شناسایی و جدا کنیم تا آسیب کمتری ببینند و افراد در معرض خطر نیز در بدو ورود به تبادل نظر با پزشک می پردازند.

مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی، پایانه ها و مجتمع گاز پارسیان نیز دیگر حاضرین در این نشست بودند و اقدامات موثر پیشنهادی و انجام شده در حوزه مدیریت منابع انسانی نفت را تشریح کردند.

 

جلسه بحران کرونا عسلویه 4

جلسه بحران کرونا عسلویه 3

جلسه بحران کرونا عسلویه 2

جلسه بحران کرونا عسلویه 1

۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۳۱
تعداد بازدید : ۴۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید