سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۲۹

اخبار

بازدید تیم سلامت خانواده سازمان از درمانگاه های پزشکی خانواده تندگویان و پردیس

تیم کارشناسان سلامت خانواده سازمان متشکل ازدکتر طاهره جعفری عضو هیئت مدیره و رییس تیم سلامت خانواده سازمان ، شیدا سجادی کارشناس ارشد بهداشت خانواده سازمان و اکرم کارگر مقدم پرستار ارشد سلامت خانواده سازمان از مراکز پزشکی خانواده درمانگاه شهید تندگویان و شهرک پردیس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر،در ابتدا دکتر مالکی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، در کارگاه آموزشی تیم سلامت خانواده سازمان عنوان کرد: اهداف سازمانی مشخص است و براساس وضعیت سازمانی که خانم دکتر جعفری و تیم پزشک خانواده  سازمان برای منطقه ما ارسال می نمایند باید نگاهی متناسب بر اهداف سازمانی داشته باشیم. اما ما نیز باید خود ارزیابی هایی در این منطقه داشته باشیم و ببینم وضعیت موجود ما چگونه است و چه کارهایی  باید انجام دهیم .

 

بازدید تیم پزشکی خانواده سازمان 2

دکتر مالکی افزود: اگر به صورت واقع گرایانه نگاه کنیم طبیعتا با ایده آل فاصله داریم و ادعایی هم نداریم ولی بحث اصلی بهبود مستمر و حرکت به سمت هدف می باشد که باید به این سمت پیش برویم  و مسیر اشتباه نرویم  و باید متناسب با اهداف سازمانی قدم برداریم .

وی گفت : اول اینکه تشکیل و ترکیب تیم پزشکی خانواده را طبیعتا متناسب با هر تغییری ممکن است مورد بازبینی قرار دهیم ،در کار تیمی ،کار تیم مهم است .هر چه تعداد نیروهای تیم هم سوتر باشند زودتر به هدف می رسند. اگر یک نفر از تیم کار خود را درست انجام ندهد دیرتر به هدف خواهیم رسید و ما یک زنجیره(پزشک خانواده،پرستار،ماما،پذیرش ) متصل به هم هستیم تمام این پروسه و فرایند باید برای همه روشن و مشخص باشد.

ایشان افزود: علت برگزاری این گردهمایی ها برای هماهنگ شدن این کار تیمی می باشدو برای اینکه بردارهای تلاشمان هم سوتر باشد و زودتر به اهداف برسیم ،لازم است خارج از تیم خودمان  که تیم سلامت خانواده سازمان است کار ما را ارزیابی کنند و نگاه سازمانی در جهت رسیدن به استانداردهای سلامت خانواده را به ما منتقل نمایند.

دکتر مالکی گفت: ان شالله با مدیریت خوب دکتر نجفی رئیس پزشکی خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و با تقدیر از زحمات گذشته همکاران و مسئولین ،باید در جهت بهبود مستمر قدم برداریم  و اولین کار پزشکی خانواده ،انسجام  تیمی می باشد. برنامه تیم سلامت خانواده بوشهر ،خارگ و جم هر سه باید در یک فیلد باشند و ما نیز براساس اهداف پزشکی خانواده برای شما همکاران عزیز پشتیبان هستیم.

وی در ادامه افزود:با بررسی استانداردهای سلامت خانواده سازمان و جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و بر اساس بازه سازمانی که تیم سلامت خانواده سازمان برای ما مشخص می نماید منطقه ما مورد پایش قرار گیرد که  ببینیم بعد از این بازه  چقدر رو به جلو حرکت کرده ایم و تنها چیزی که باعث رضایت سازمانی در راستای بهبود رسیدن به اهداف می شود این است که سازمان حرکت رو به جلو داشته باشد و نکته مهم ان است که نگاه سازمانی وزارت نفت  به سه ویترین خیلی خاص شامل طب کار ،پزشکی خانواده و دندانپزشکی می باشد که مربوط به سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است  و باید به این سه آیتم نگاه ویژه ای داشته باشیم .

در ادامه دکتر مالکی بیان داشت : مهمترین مسئله در زمینه اطلاع رسانی به خانواده ها، ارتباط متقابل و اعتماد سازی بین پزشکی خانواده و ساکنین محترم شرکتهای نفت ، گاز و پتروشیمی مستقر در شهرکهای مسکونی می باشد.ان شالله با حضور تیم سلامت خانواده سازمان ،زمان را از دست ندهیم و به نتیجه مطلوب و دلخواه در جهت رسیدن به اهداف سازمانی پزشکی خانواده و به یک جمع بندی کلی تیمی برسیم و هیچگونه ابهامی برای همکاران پزشکی خانواده نباشد.

 

بازدید تیم پزشکی خانواده سازمان 11

 

سپس دکتر طاهره جعفری بیان داشت: آنچه برای ما اهمیت دارد، مسیری است که در آن  قدم بر می داریم و اگر در این مسیر با مانع روبه رو شویم علت آن این است که از داشته های قبلی استفاده درست انجام نداده ایم.

وی گفت: مرحله اول، شناخت یک فرایند می باشد که  باید با وضعیت موجود منطبق باشد و انتظار ما از شما این است که فرایندها را تکمیل نمایید.

وی با تاکید بر اینکه برنامه نویسی در پزشکی خانواده یک کار تیمی است گفت : در یک برنامه عملیاتی یک قسمت آن ذینفعان هستند، برای این کار بهتر است با مدیران شرکتها ،لیست برنامه هایی که تیم پزشکی خانواده قرار است انجام دهد گفته شود و اطلاع رسانی صورت گیرد.

دکتر جعفری در ادامه گفت: در حوزه سلامت خانواده مناطق انتظار می رود که با اصول علمی یاد شده بتوانند متناسب با اهداف تعریف شده، برنامه عملیاتی به تفصیل درخواست و جداول تدوین ،و به عنوان یک سند بالادستی در دسترس تمامی اعضای تیم سلامت خانواده قرار گیرد.لازمه ی این امر دخیل بودن همه اعضا در کار تیمی سلامت خانواده می باشد.

شیدا سجادی کارشناس ارشد بهداشت خانواده سازمان گردش کار تیم سلامت خانواده ، شاخص ها و اهداف بهداشت خانواده و پرستاری ،زنجیره تبادل اطلاعات(پزشک خانواده ،پرستار ،ماما) ،برنامه عملیاتی و اقدامات راهبردی ،گزارشات مشترک تیم سلامت،شاخص پیامدی،مراجعان و (فراخوان،پیگیری ،اقدام مناسب ،پایش و ارزشیابی مجدد)و... توضیحاتی بیان نمودند.

سپس اکرم کارگر مقدم پرستار ارشد تیم سلامت خانواده سازمان نیز به بیان اقدامات راهبردی سلامت خانواده (پزشکی و بهداشت خانواده) و محورهای عملیاتی و نوع نگاه به آن توسط تیم پزشکی خانواده پرداختند.

گفتنی است در این سفر 2 روزه، علاوه بر برگزاری کارگاه های تدوین برنامه عملیاتی ،انجام LQAS و ارزیابی پرونده ها ،آموزش اصول اجرای برنامه و بسته های مراقبت پزشک خانواده و محور عملیاتی ، درمانگاه های پزشکی خانواده تندگویان و پردیس و همچنین بخش زایشگاه بیمارستان توحید جم نیز مورد بازدید قرار گرفت و کارشناسان ستاد سازمان، ضمن گفتگو با کارکنان از نزدیک بامشکلات جاری تیم سلامت و درمان آشنا شدند. اقدامات انجام شده در راستای بهبود روش ها و شاخص های پزشکی خانواده در درمانگاه تندگویان و پردیس به صورت تک به تک با واحدهای زیر مجموعه  مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 


بازدید تیم پزشکی خانواده سازمان 10
بازدید تیم پزشکی خانواده سازمان 9

بازدید تیم پزشکی خانواده سازمان 8

بازدید تیم پزشکی خانواده سازمان 5

بازدید تیم پزشکی خانواده سازمان 1

۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۳۷
تعداد بازدید : ۷۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید