سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۳۱

اخبار

امور دارویی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ،«پیشرو در اصلاحات»

کارشناسان امور دارویی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ،به دنبال وظیفه سنگینی که بر دوششان نهاده شده است طی بازدیدهای دوره ای در مناطق 14 گانه کشور ،روند رو به روشدی در اصلاحات شیوه انبارداری دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی را در پیش گرفته اند.

طی هفته ای که گذشت کارشناسان زبده سازمان میهمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ بودند.بدنبال بازرسی سال گذشته درمنطقه،با بررسی بسیار ریز و جز به جز ،مستندات موجود کلیه مراکز بیمارستانی و درمانگاههای منطقه ،روند رفع اشکالات گذشته را بررسی نمودند.

دکتر مالکی در جلسه جمع بندی که با حضور دکتر محمودی رئیس امور دارویی سازمان ،خانم دکتر جنابی وخانم دکتر ثقفی کارشناسان امور دارویی سازمان و جمعی از مسئولین بهداشت و درمان بوشهر تشکیل شد ابراز داشتند:با توجه به اینکه پایان سال جاری نزدیک است فرصت چندانی برای رفع اشکالات نداریم . فقط 2 ماه مهلت داریم و این بازرسی برای ما خیلی ارزشمند است. باید بر مبنای خروجی این کار ،تصمیمات اثر بخش گرفته شود تا خروجی فرآیندهای ما توسط ذینفعان ،سازمانهای بازرسی ،حسابرسی و ... دیده شود.

دکتر مالکی افزود: در مسئله دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ،هزینه ها و تاریخ انقضاها بسیار با ارزش است و دیدگاه ارزیاب ها با اشخاص رابطه ای ندارد. ارزیاب فرایند را می بیند و اگر فرایند و خروجی درست نباشد،خدای ناکرده سالها ،سابقه و اعتبار افراد زیر سوال می رود.

 

بازدید امور دارویی 11

بازدید امور دارویی 9

دکتر محمودی رئیس امور دارویی سازمان در این جلسه بیان کردند که دارو بخش بزرگی از هزینه های سازمان را شامل می شود. ما باید در انبارهای دارو و تجهیزات مصرفی و نحوه تبادل کالا به گونه ای عمل کنیم که بیشترین سوددهی و کمترین هدر رفت را داشته باشیم و فعالیتهای انبارها شفاف باشد. در انبار ،ترالی استوک های بیمارستانی و داروخانه ها نباید دارو یا تجهیزات تاریخ مصرف گذشته داشته باشیم.

وی افزود: نظارتهای درون منطقه ای یا درون سازمانی باید با ایجاد جهت و هدایت فرآیندها،منابع و ساختار آنها را حفاظت کنند.

در ادامه کارشناسان اعلام نمودند که  کمیسیون های دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ در پی اجرای اصولی اصلاحات و رعایت دستورالعملها جزو بهترین مناطق کشور است. داروخانه ها هم بسیار بهتر از سال گذشته عمل کرده و نظارت داروساز بر نسخ سرپایی بسیار بهتر شده است.

خانم دکتر جنابی اضافه کردند:هرجا داروساز درگیر کار شده است،نتایج بسیار بهتری بدست آمده است.

از نکات دیگری که در جلسه نهایی مورد بحث قرار گرفت این بود که بهتر است در سیستم مکانیزه انبار کالا نیز امکان ثبت ،مشاهده و گزارش گیری لحظه ای از تاریخ انقضاء دارو و تجهیزات مصرفی فراهم گردد و تعریف نقطه سفارشی نیز امکان پذیر شود که در این راستا آقای جعفری کارشناس امور دارویی سازمان قول مساعد جهت پیگیری این مسئله را به مدیران منطقه دادند.

ناگفته نماند که ارائه خدمات سرپایی به کل شهر جم و حومه با تعرفه دولتی و پذیرش دفترچه های بیمه که صرفا در استان بوشهر و خارگ اجرا می گردد،بهداشت و درمان صنعت نفت این منطقه را تبدیل به خاص ترین مناطق کشور در نحوه ارائه خدمات و انبار دارویی نموده است .

 

بازدید امور دارویی 12

بازدید امور دارویی 13

 

۲۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۷
تعداد بازدید : ۹۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید