سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۵۶
 

اخبار

فرماندار جم: احداث ساختمان دیالیز بیمارستان جم در روزهای آتی آغاز می‌شود

فرماندار شهرستان جم از آغاز عملیات اجرایی ساختمان دیالیز بیمارستان توحید در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری جم؛  فتح الله نوروزی در حاشیه نشست با رئیس بیمارستان توحید جم با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت و درمان شده است افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، میزان پرداختی از جیب بیماران با کاهش چشمگیری مواجه شد و خدمات سلامت نیز ارتقا یافت.

وی افزود: طرح تحول سلامت توانست امید به زندگی در مردم را ارتقا بخشد و با ارتقای کیفیت بیمه‌های درمانی، مراجعات بیماران به مراکز درمانی افزایش یافت.

نوروزی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح خدمات درمانی در بیمارستان جم اظهار داشت: با همراهی خوب رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت و ریاست بیمارستان، خدمات درمانی در این بیمارستان روز به روز در حال ارتقاست و قطعا این روند با سرعت و شتاب بیشتر تداوم خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم با اشاره به راه‌اندازی بخش‌های جدید درمانی در بیمارستان جم گفت: راه‌اندازی مرکز کار درمانی و گفتار درمانی یکی از نیازهای شهرستان بود که این مهم در بیمارستان اجرایی شد و اکنون نیاز جامعه هدف به این خدمت درمانی در شهرستان انجام می‌شود.

نوروزی به پیگیری‌های مستمر برای راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان جم اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی ساختمان این بخش به دلیل نیاز ضروری شهرستان، با همراهی شرکت پالایش گاز فجر جم و ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر به صورت پیش ساخته در روزهای آتی آغاز می شود.

در ادامه رئیس بیمارستان توحید جم گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه انجام شده برای بیماران در بیمارستان توحید از حدود 13 و نیم میلیارد تومان در سال به 20 میلیارد تومان در سال رسیده که رشد 49 درصدی در ارائه خدمات درمانی را نشان می دهد.

دکتر فرهاد باقری با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت بار سنگینی را از دوش مردم و به خصوص اقشار کم درآمد جامعه بر داشت تصریح کرد: نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه سلامت، اعتبار دفترچه های بیمه را بازگرداند و مردم با آسودگی بیشتر و هزینه بسیار کمتر از گذشته مسیر درمان را طی می کنند.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان توحید از نیمه اردیبهشت ماه 93 در هفت بسته طرح، اجرایی شد که به دنبال آن خدمات درمانی ارائه شده به طور متوسط در همه بخش های درمانی، حدود 30 درصد افزایش یافت.

دکتر باقری به راه اندازی مرکز کار درمانی و گفتار درمانی در بیمارستان توحید پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این مرکز با هزینه سالیانه یک میلیارد تومان تاکنون به 400 بیمار غیر شرکتی خدمات ارائه کرده است.

رئیس بیمارستان توحید جم، راه اندازی بخش دیالیز را از دغدغه های خود دانست و تصریح کرد: بحمدالله با پیگیری های فرماندار جم و همراهی شرکت فجر جم در روزهای آتی عملیات اجرایی این طرح مهم آغاز می شود و با توجه به اجرای طرح به صورت پیش ساخته، انتظار داریم این پروژه ظرف حدود سه ماه آماده بهره برداری شود.

دکتر باقری از کاهش بیماران تالاسمی در جم خبر داد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه انجام شده در حوزه بهداشت، تعداد بیماران تالاسمی از 50 بیمار به حدود 30 بیمار کاهش یافته که قطعا با ارتقای فرهنگ سلامت، این رقم سیر نزولی تری خواهد داشت.

رئیس بیمارستان توحید جم به ارائه آمار مراجعان بیمارستان توحید و نسبت پذیرش بیماران شرکتی و غیر شرکتی پرداخت و افزود: طی چهار سال گذشته، حدود 270 هزار بیمار سرپایی و اورژانس به بیمارستان مراجعه کرده که بالغ بر 60 درصد پذیرش ها مربوط به مراجعان غیر شرکتی است.

وی تعداد مراجعان بخش تخصصی بیمارستان در سال های 92 تا 95 را حدود 385 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد نیز بالغ بر 60 درصد مراجعان، غیر شرکتی هستند.

رئیس بیمارستان توحید به انجام حدود 10 هزارعمل جراحی در بیمارستان طی 4 سال گذشته اشاره کرد و افزود: کمتر از 20 درصد مراجعان این بخش از نیروهای شرکتی نفت و گاز هستند.

باقری از ارائه خدمت به حدود 116 هزار بیمار در بخش رادیولوژی و سونوگرافی در 4 سال اخیر خبر داد و گفت: در این بخش نیز مراجعان غیر شرکتی از شهرستان جم و سایر شهرستان های اطراف بالغ بر 65 درصد کل مراجعان را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه در بخش آزمایشگاه نیز طی چهار سال گذشته بالغ بر 60 درصد مراجعان غیر شرکتی بوده اند اظهار داشت: حدود 187 هزار نفر در آزمایشگاه بیمارستان از خدمات این بخش برخوردار شده اند.

دکتر فرهاد باقری از ثبت نزدیک به 5 هزار زایمان در بیمارستان توحید در سال 92 تا 95 خبر داد و افزود: کمتر از 10 درصد مراجعان این بخش از نیروهای شرکتی هستند و بالغ بر 90 درصد، مربوط به افراد غیر شرکتی است.

رئیس بیمارستان توحید جم به افزایش 15 درصدی زایمان های طبیعی پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان اشاره کرد و یادآور شد: بیمارستان جم از این منظر در سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

دکتر باقری ارائه خدمات مناسب به بیماران فارغ از هر نوع تقسیم بندی را رسالت اصلی کادر اداری و درمانی بیمارستان دانست و خاطر نشان ساخت: از هیچ تلاشی برای ارتقای کیفیت خدمات دهی به شهروندان دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم روز به روزشاهد افزایش رضایت مندی مردم عزیز در حوزه درمان باشیم.

دکتر باقری ،فرمانداری جم

 

کلینیک تخصصی بیمارستان توحید جم

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۱۲
تعداد بازدید : ۹۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید