سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۲۱:۳۷

اخبار

پرستاری یعنی تعهد و علاقه

ولادت حضرت زینب و روز پرستار بهانه¬ ای است که هرسال به سراغ این قشر زحمت کش برویم به پاس زحمات آنان گفتگویی داشته باشیم اما اینبار بهانه گفتگو ما روز پرستار نبود بلکه در یکی از روزهای اولین فصل پاییز میزبان بانویی بودیم که نائل به افتخار بازنشستگی است و این روزها بدنبال تالیف کتاب خاطرات خود در تکاپو است.

مهری فلاحی در سال 1356 وارد  آموزشکده پرستاری در صنعت نفت آبادان شد در رشته پرستار عمومی تحصیل کرد و در تمامی بخش های داخلی ،جراحی، روان و اطفال دوره گذراند. تا سال  63 در تمامی مناطق جنوب خصوصا آبادان بصورت اقماری فعالیت داشت .وی مهم‌ترین ویژگی پرستاران در زمان جنگ وجدان کاری عنوان کرد و افزود : در زمان جنگ تمام شیفت حضور داشتیم و زمان استراحت برایمان معنی نداشت .
پیشکسوت حرفه پرستاری با اشاره به سختی های زمان جنگ گفت : در زمان محاصره آبادان بسیار شرایط سخت بود و تعداد پرسنل کم اما تمامی افراد برای ارائه خدمات آماده بودند و حتی میتوان گفت سبقت میگرفتند
فلاحی با اشاره به بدترین و بهترین خاطره از دوران کاری خود، خاطرنشان کرد:خاطرات بسیار است مهمترین وجه مشترک آنها حس همدلی و همراهی است.
پرستار بازنشسته نمونه کشوری سازمان حسن وظیفه‌شناسی، تعهد و مسئولیت کاری را ازجمله ویژگی‌های پرستار خوب عنوان کرد و گفت: پرستاری عشق است، اگر صبر دارید وارد این حرفه شوید.خیلی مهم است همزمان در کنار پرستاری ، دانش خود را بروزرسانی کنید.
وی به تالیف کتاب خاطرات خود اشاره کرد و ادامه داد : قبل از بازنشستگی پیشنهاد یادداشت خاطرات زمان پرستاری از سوی همکاران شد و من تصمیم گرفتم که کتاب خاطرات خود را تالیف کنم ، امیدوارم در آینده نزدیک این کتاب چاپ شود .
فلاحی در پاسخ به اینکه اگر پرستار نمی‌شدید، چه شغلی را انتخاب می‌کردید، تصریح کرد:علاقه به رشته پرستاری را از زمان کودکی داشتم خصوصا که پدر و مادرم هم حامی بودند، یادم هست که خواهر و برادر کوچکترم در بیمارستان بستری بودند و من دوست داشتم در کنارشان کمک کنم.
وی ادامه داد : همواره توصیه من به سایر پرستاران مبنی بر خوش‌رویی و لبخند با بیمار بوده است و همیشه بر این مهم تأکید دارم؛ چرا که اعتقادم بر این است که بیمار جزئی از خانواده خودمان است و نباید اخلاقی از ما دیده شود که خوشایند آن‌ها نباشد.
فلاحی تصریح کرد:  یک پرستار باید علاقه مند باشد و بتواند با بیمار ارتباط برقرار کند مثل یک مادر برای فرزند ، هرچند شغل پرستاری سختی‌هایی را به همراه داشت ولی من از این شغل راضی بودم.
سوپروایزر بازنشسته بهداشت و درمان صنعت نفت  کار پرستاری را طاقت‌فرسا و پر زحمت دانست و گفت : گاهی خدمت‌رسانی به بیماران با دشواری‌های زیادی همراه است اما کار بسیار ارزشمندی است،همه ما، در نقطه ای از زندگی مان، به پرستار نیاز داریم.

پرستار بازنشسته  3
پرستار بازنشسته  1


۳۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۷:۱۳
تعداد بازدید : ۲,۸۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید