سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۴۳

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی "تکنیک های فرزند پروری" در مرکز مشاوره باران

کارگاه آموزشی "تکنیک های فرزند پروری " توسط خانم فرجی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و با حضور خانواده های ساکن شهرکهای مسکونی نفت در مرکز مشاوره باران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر,در این کارگاه  خانم فرجی به مهارت و تکنیک های فرزند پروری و نقش عوامل موثر در شکل گیری شخصیت در دوران کودکی و بزرگسالی پرداخت و گفت: سبک های فرزند پروری(سبک آسان گیر -مستبدانه_غفلت آمیز ) و سبک تربیتی مسئولانه به‌عنوان بهترین سبک تربیتی توضیحات لازم را ارائه دادند.

در سبک آسان گیر : والدین اجازه میدهند که کودک هر کاری که دلش میخواهد انجام دهد .اصطلاح معروف آنها ( بچه است دیگه بزار هر کاری دلش میخواد انجام بده) از کودک انتظار چندانی ندارند و والدین بسیار حمایت کننده هستند.

 در سبک های تربیتی مستبد والدین قوانین سخت گیرانه ای وضع میکنند. به احساسات و هیجانات کودک اهمیت نمیدهند . والدین بیشتر از ابزار تنبیه و سرزنش استفاده میکنند و جمله معروف آنها(بچه نباید پرو بشه و ،هر چی که من میگم ...)

سبک تربیتی غفلت آمیز :خیلی به کودک کاری ندارند. وقت و انرژی زیادی برای کودک نمی گذارند و نمی توانند به نیازهای جسمی و عاطفی کودک پاسخ بدهند . ارتباط با کودک بسیار محدود است معمولا این والدین خودشان از بیماری روانشناختی خاصی رنج میبرند ،افسردگی،اعتیاد ،..جمله معروف آنها (حوصله بچه رو ندارم . برام دیگه مهم نیست)

 خانم فرجی افزود: بهترین سبک تربیتی سبک مسئولانه همراه با اقتدار والدینی است. در این سبک والدین به نیازهای جسمی و عاطفی بچه توجه میکنند . مراقبت کننده و حامی و پشتیبان هستند و قوانین مشخص دارند و دلایل هر یک از این قوانین مشخص است و هر لحظه این پیام را به بچه می رسانند که دوست داشتنی هستند و مورد حمایت و محبت والدین قرار دارند و در مقابل آنها هم در برابر انتخاب رفتارهای سازشی و درست  در جامعه انسانی مسئول هستند.

گفتنی است این کارگاه آموزشی با استقبال و مشارکت بالای شرکت کنندگان همراه بود که قرار بر این شد در جلسات بعدی بر روی تکنیک های موثر در کاهش اختلالات رفتاری کودکان ادامه یابد.

 

تکنیک های فرزند پروری 2

 

تکنیک های فرزند پروری 1

 

۲۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۸
تعداد بازدید : ۵۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید