سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۲۵

اخبار

برگزاری رزمایش ملی سراسری "فجر چهل" در منطقه عسلویه

امروز 13 اسفند ماه سال جاری مانور ملی «فجر چهل» سیزدهم اسفند با مشارکت و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان اورژانس کشور) و سازمان پدافند غیرعامل کشورو وزات نفت, دانشگاههای علوم پزشکی 9 استان کشور و بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی پارس در سه منطقه پارس جنوبی (پالایشگاه چهارم، میترینگ، کریدورشرقی) در منطقه عسلویه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر, دکتر پیمان تجویدی مدیر بحران بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر با اعلام این خبر گفت : با توجه به اهمیت استراتژیک منطقه پارس جنوبی و وجود تاسیسات مهم نفت و گاز لزوم پاسخ مناسب و ایجاد امادگی در بلایا رزمایش فوق طراحی و اجرایی شد.

وی گفت: در این مانور با حضور نیروهای عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و دانشگاه های علوم پزشکی 9 منطقه کشور شامل شیراز، جهرم، فسا، لار، گراش، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان ودانشگاه علوم پزشکی یزد طبق سناریوی فرضی نشست مواد شیمیایی، ۴۰ مصدوم در 3 منطقه عسلویه از سوی تیم های HSE شناسایی و پس از انتقال به منطقه تجمع مصدوم، از تیم های پیش بیمارستانی (۱۱۵) خدمات فوریتی دریافت کردند.

دکتر «تجویدی» افزود: مرکز اورژانس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر با 15 دستگاه آمبولانس به همراه پزشکان عمومی ومتخصص , پرستار ونیروهای پیراپزشکی به ارائه خدمات درمانی به مصدومان وبیماران در این رزمایش پرداخت.

دکتر تجویدی از حضور بیش از 100 نیروی عملیاتی در این رزمایش خبر داد و گفت: این نیروها در قالب 2 تیم پاسخ اضطراری سطح یک و سطح دو به نحوی سازماندهی شدند که به مدت ۴۸ ساعت در منطقه حادثه دیده می توانند به صورت مستقل ارائه خدمات دهند.

وی گفت : ازنکات قابل توجه این رزمایش تمرین هماهنگی بین بهداشت درمان صنعت نفت و سازمان پدافند غیر عامل کشورو وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی با محوریت پشتیبانی استانهای همجوار در شرایط بحرانی عنوان کرد.

این رزمایش در 2 منطقه AMP (advance medical post) انجام شد که مصدومین از محل AMP به مرکز Field Hospital که 2 مرکز کلینیک اورژانس منطقه ویژه و بیمارستان نبی اکرم بود، انتقال داده  شدند  و بکار گیری امبولانسهای CBRNE (تیم عملیات با مواجهات بیولوژیک شیمیایی رادیواکتیو و هسته ای ) پیش بینی شده بود.

افزایش و ارتقای هماهنگی وزارت بهداشت و درمان با مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، رهبری تیم‌های واکنش سریع وزارت بهداشت و درمان و بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر برای اولین بار در سطح کشور و ارتقای عملکرد و ایجاد هماهنگی برای مقابله با هر گونه شرایط اضطراری در منطقه برای همه تیم‌های عملیاتی اعم از مدیریت بحران، فرمانداری، آتش نشانی، حراست، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها از مهمترین اهداف این رزمایش بود.


رزمایش فجر چهل 2
رزمایش فجر چهل

 

رزمایش 40  7

رزمایش 40  6


رزمایش 40  4

 

 

۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۸۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید