سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۴۳

اخبار

رییس بیمارستان توحید جم خبرداد:کسب رتبه برتر این بیمارستان در ترویج زایمان طبیعی در سال 97

رییس بیمارستان توحید جم گفت: این بیمارستان به عنوان بیمارستان دوستدار مادر و کودک موفق به کسب رتبه برتر ترویج زایمان طبیعی در سال ۹۷ شده است که از ۱۴۰۰ زایمان انجام شده ۷۹۰ زایمان به صورت طبیعی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر به نقل از سایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر ,دکتر فرهاد باقری در حاشیه بازدید معاون پرستاری وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان توحید جم افزود: بیمارستان توحید جم در سال ۱۳۷۵ در مساحتی بالغ بر ۴ هزارمتر مربع بنا گردیده و در طول زمان مجهز به بخش‌هایی مانند پلی کلینیک با مساحتی حدود ۳ هزار متر مربع، انبارهای کالا و تجهیزات پزشکی و دارویی، پارکینگ مسقف مخصوص بیماران و ۷ هزار متر مربع فضای سبز شده است.


وی تصریح کرد: بیمارستان توحید جم ۶۴ تخت داشته که ۵۸ تخت آن با ضریب اشغال ۶۳ درصد فعال است و شامل بخش‌های داخلی، جراحی، زنان و زایشگاه، Ccu، تالاسمی، اورژانس، اتاق عمل، بخش اطفال و نوزادان و دیالیز است.
دکتر باقری بیان داشت: این بیمارستان در بخش‌های بیماران سرپایی در واحد پلی کلینیک تخصصی بیمارستان در ۱۴ تخصص پزشکی شامل داخلی، جراحی زنان، اطفال، قلب و عروق، اورتوپدی، بیهوشی، طب اورژانس به شکل تمام وقت و رشته‌های چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، روانپزشکی و پوست به شکل پاره وقت (۱۰ تا ۱۵ روز در ماه) خدمات ارائه می‌دهد.


وی تصریح کرد: این بیمارستان همچنین شامل بخش‌ دندانپزشکی با ۶ یونیت، بخش تشخیص شامل آندوسکوپی، کولونوسکوپی، اسپیرومتری، تست ورزش، اکوکاردیوگرافی و نیز آزمایشگاه تشخیص طبی مجهز به تمام سیستم‌های آزمایشگاهی است.


ارائه بیش از ۲۰۰ هزار خدمات درمانی بیمارستان توحید جم در سال ۹۶


رییس بیمارستان توحید جم عنوان داشت: پلی کلینیک تخصصی بیمارستان در سال گذشته به ۲۲۰ هزار بیمار خدمات درمانی و تخصصی ارائه داده همچنین بیش از ۶۰۰۰ بیمار در بخش‌های مختلف این بیمارستان تحت درمان قرار داشته‌اند.


دکتر باقری افزود: بیمارستان توحید جم از ۱۵ اردیبهشت ۹۳ و همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت توانسته آن را به طور منظم در ۷ بند مربوطه وبه شکل کامل اجرایی کرده و هم چنان تابع دستورات این طرح بوده و در قالب این دستورات به بیماران خدمات رسانی می‌کند.


کسب درجه کیفی یک بیمارستان توحید جم در اعتباربخشی


رییس بیمارستان توحید جم گفت: این بیمارستان درجه کیفی یک را در آخربن ارزیابی سنجه‌های اعتبار بخشی کسب نموده همچنین کسب رتبه برتر در ایمنی بیماران و کارکنان از دیگر امتیازات بیمارستان توحید جم در سطح استان بوشهر بوده است.


وی بیان داشت: بخش دیالیز این بیمارستان با محیطی بسیار زیبا و تخصصی جهت بیماران دیالیزی و با همکاری مدیریت دانشگاه علوم پزشکی در سال ۹۷ افتتاح گردید که دارای شش تخت و هر کدام مجهز به دستگاه دیالیز هستند و به ۲۲ بیمار دیالیزی خدمات ارائه می‌دهد.


دکتر باقری عنوان داشت: بیمارستان توحید جم دارای ۴ آمبولانس فعال مسئولیت انتقال بیماران به دو شهر بوشهر و شیراز را بر عهده داشته و در سال گذشته به اعزام ۷۰۰ بیمار پاسخ داده است.


گفتنی است معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و هیأت همراه در سفری دوروزه به استان بوشهر از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بازدید کرده و به بررسی وضعیت پرستاری استان بوشهر می‌پردازند.


معاون پرستاری وزارت بهداشت در سفر خود به استان بوشهر از مراکز درمانی استان بازدید و به بررسی وضعیت پرستاری استان پرداخت، همچنین دیدار با اعضای هیات رییسه دانشکده پرستاری، مدیران پرستاری، مترون‌ها، پرستاران و نیز بازدید از بیمارستان‌های تابعه و غیر تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه بود.


در این بازدید دکتر سعید کشمیری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، حمیده خاتون هلال بحر سرپرست دفتر پرستاری دانشگاه، دکتر شهناز پولادی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی، حسین پوپ رییس هیأت مدیره نظام پرستاری بوشهر و سید مجید حسینی مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر حضور داشتند.

 

بازدید دکتر حضرتی معاون پرستاری  3

۲۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۵:۵۵
تعداد بازدید : ۱,۱۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید