سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۲۶
 

اخبار

پزشکی خانواده نقش پیشگیری مقدم بر درمان است

دکتر لسانی : پزشک خانواده پزشک سلامت محوری است و نقش پیشگیری مقدم بر درمان دارد.
دکتراکرم السادات لسانی پزشک عمومی که نزدیک به ٢٦ سال دربهداشت و درمان صنعت نفت مشغول فعالیت دارد و از سال ١٣٧٧ بعنوان پزشک  خانواده  با محبوبیت زیاد بین بیماران در مناطق اراک و تهران خدمت میکنم اهمیت پزشکی خانواده را نقش پیشگیری مقدم بر درمان عنوان میکند و می گوید: پزشک خانواده پزشک سلامت محوری است، اجرای خدمات پیشگیرانه پزشک خانواده نقش بسیار موثری در پزشکی اجتماعی بالاخص در اولویت‌های سلامت جامعه دارد.

وی می افزاید : با توجه به اینکه خانواده ها پزشک خود را انتخاب میکنند با او در راستای ارتقا سطح سلامت خود  همکاری موثری دارند و با ‌و‌ استقبال خوبی مواجه میباشد و پزشک خانواده هم با شناخت افراد جمعیت تحت پوشش خود برای سلامت آنها برنامه ریزی کرده و با دقت پیگیر و مراقب وضعیت سلامت ایشان است.

دکتر لسانی با تاکید بر اینکه پزشک خانواده با اقدامات مراقبتی سبب کاهش هزینه های سلامت محور خواهد شد بیان می دارد: پزشکی خانواده از سال ١٣٧٧ درصنعت نفت شروع شد و پیشرفت بسیار خوبی  در طی این سالها داشته است و میتوان بگویم که بهداشت و درمان صنعت نفت با بهره گیری از آن در اجرای برنامه مراقبت از سلامت مانند سایر کشورهای پیشرفته پیشرو بوده است.

پزشک عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با اهمیت برشمردن این طرح در تامین سلامتی خانواده بزرگ صنعت نفت میگوید: باید شرایطی فراهم شود تا  پزشکان و پرستاران خانواده ارتباطی دو سویه با خانواده ها داشته باشند و نظارت بر اجرای صحیح ، این طرح  میتواند به ارائه آمارهای رسمی و سهل الوصول کمک شایانی کند.

دکتر لسانی در پایان از نگاه مثبت و حمایت‌های دکتر مجید رزاقی مدیر سلامت سازمان و دکتر طاهره جعفری رییس سلامت خانواده و تیم سلامت خانواده ستاد تقدیر کرد .
۵ فروردین ۱۳۹۷ ۱۳:۴۸
تعداد بازدید : ۱۲,۲۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید