سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۵۹

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان مهر

در راستای طرح ها و برنامه های کارشناسی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و به منظور گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس, کارگاه آموزش و توانمندسازی کارکنان با حضور مدیران کلیه مقاطع تحصیلی, معاونین و مربیان پرورشی, مشاوران, مراقبین سلامت و دبیران تربیت بدنی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر با حضور فرزانه احمدی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی مرکز سلامت کار ابن سینا پتروشیمی برگزار شد.

فریدون نژاد معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش در آغاز جلسه در سخنان کوتاهی به اهمیت موضوع پیشگیری از آسیب ها اشاره و بهترین راه برای مقابله با آسیب های اجتماعی را آموزش و توانمندسازی در سه سطح دانش آموزان, والدین و کارکنان دانستند. ایشان همچنین با اشاره به طرح ها و برنامه هایی که در حوزه پیشگیری در مدارس در حال اجراست, بیان داشتند: برای حصول نتیجه مطلوب در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند عزم و مشارکت جدی همه آحاد جامعه هستیم.
در ادامه سرکار خانم فرزانه احمدی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی مرکز سلامت کار ابن سینا پتروشیمی که مدرسی این دوره را به عهده داشتند, در سخنانی به تحلیل آسیب های اجتماعی در شرایط امروز جامعه پرداختند. ایشان گام اول در مقابله با آسیب ها را پذیرش مشکل و آسیب عنوان کردند.
این کارشناس با اشاره به اینکه انسان موجودی اجتماعی است و ناگزیر به ارتباط و تعامل با هم نوعان خویش است, لازمه برقراری ارتباط صحیح را یادگیری مهارت های ارتباطی دانستند.
وی همچنین راه حل بسیاری از آسیب ها را اصلاح خود دانستند و تاکید کردند: باید از خود شروع کنیم و بسیاری از رفتارهای خود را اصلاح کنیم تا بتوانیم سرمشق و الگو قرار بگیریم.
گفتنی است: خانم احمدی از اساتید مجرب دانشگاه و مشاور مرکز سلامت کار ابن سینا پتروشیمی است که جهت همکاری با آموزش و پرورش شهرستان مهر اعلام آمادگی و قول همکاری در برگزاری کارگاههای تخصصی داده اند.
شایان ذکر است با برنامه ریزی کارشناسی پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان, کارگاههای آموزشی با موضوعات مختلف تربیتی با حضور ایشان در دستور کار قرار دارد.

 

کلاس و لوح 2
کلاس و لوح 1  

۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ۲۲:۴۵
تعداد بازدید : ۱,۵۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید