سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۰۰

اخبار

تجهیز اولین سکوی نفت و گاز دریایی به سیستم پزشکی از راه دور

برای نخستین بار در کشور دستگاه تله مدیسین (سیسستم پزشکی از را دور) در سکوی نفت و گاز دریایی "SPQ1" با حضور دکتر سمیع مدیر عامل سازمان ، مهندس مشکین فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، مهندس مقدم مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و جمعی از مدیران نفتی افتتاح شد.

برای نخستین بار در کشور دستگاه تله مدیسین (سیسستم پزشکی از را دور) در سکوی نفت و گاز دریایی "SPQ1" با حضور دکتر سمیع مدیر عامل سازمان ، مهندس مشکین فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، مهندس مقدم مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و جمعی از مدیران نفتی افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ؛ دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان ضمن تبریک به مناسب دهه مبارک فجر و  تقدیر از زحمات تمامی همکاران در راه اندازی  سیستم پزشکی از راه دور  گفت : این سیستم را میتوان از برترین امکانات پزشکی روز دنیا خواند و گفت این سیستم برای ارائه خدمات مناسب بهداشتی و درمانی برای نخستین بار در کشور از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مورد استفاده قرار گرفته است.
وی افزود: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  در اجرای این طرح دو هدف مهم را در نظر داشته که شامل ایجاد اطمینان خاطر کارکنان خدوم صنعت از دریافت خدمات در هر زمان و مکان و ایجاد بستر مناسب برای دسترسی به پزشکان متخصص در مراکز دور دست است.
دکتر سمیع با اشاره به  اهمیت افزایش کمیت و کیفیت خدمات درمانی بیان داشت : با توجه به موفقیت های بسیار خوب در حوزه تلخ مدیسین در دنیا که تا مرحله جراحی ار راه دور هم پیشرفت داشته نگاه ما به این حوزه هم بسیار روشن است و امیدواریم بتوانیم تمامی مراکز عملیاتی را به این سیستم مجهز کنیم.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار داشت :در مدت زمانی که سیستم تله مدیسین در مراکز مختلف راه اندازی شده، ضمن کاهش میزان ارجاع بیماران، موجبات رضایت خاطر کارکنان و خانواده هایشان نیز فراهم شده است.
دکتر حبیب اله سمیع خاطر نشان کرد: کاهش زمان مراجعه بیماران به مراکز درمانی و عدم حضور متخصصان در کار به خصوص در سکو های نفتی که از اهمیت بالایی برخوردار است  از مهمترین مزیت های اجرای سیستم پزشکی از راه دور در این سکو است چرا که در بهبود تولید نقش بسزایی دارد.

ضرورت تامین امنیت جان و روان کارکنان مناطق عملیاتی
مهندس محمد مشکین فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس سخنران بعدی این مراسم با اشاره به اهمیت منطقه پارس جنوبی در تامین گاز کشور گفت : در حال حاضر تولید 65 درصد گاز کشور در پارس جنوبی تامین می شود که در آینده نزدیک این رقم افزایش می یابد در نتیجه حفظ و تامین سلامت کارکنان اهمیت بیشتری دارد.
وی اظهار داشت : تلاش ما در حوزه تولید نفت و گاز این است که طبق برنامه راهبردی صنعت نفت پیش برویم و از سویی انتظار داریم که با توجه به سختی کار و محیط و شرایط دوری از خانواده امنیت و سلامت روحی و روانی کارکنان تامین شود.
مهندس مشکین فام با بیان این که هم اکنون ۳۶۵ نفر بر روی ۲۶ سکوی در پارس جنوبی مشغول به کار هستند، افزود: خوشبختانه با راه اندازی تله مدیسین امنیت جان و روان همکاران سکو ی دریایی تضمین می شود و به طور کل ما از هر طرح و برنامه ای در این راستا استقبال و حمایت می کنیم که در نهایت این تلفیق صنعت نفت و بهداشت و درمان بسیار مفید و کارساز خواهد بود.
مهندس مقدم مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ضمن با اهمیت خواندن بهره برداری از چنین فناوری هایی برای ارائه خدمات درمانی به کارکنان گفت: تله مدیسین پروژه ای مهم است که کمک شایانی به مناطق عملیاتی مانند پارس جنوبی می کند و این شرکت در نظر دارد به منظور پیشرفت این خدمات زیرساخت های وسیع تری را فراهم کند.
تجهیز ۲۹ مرکز به سیستم پزشکی از راه دور
دکتر محمد صادق مشتری دوست رییس واحد تله مدیسین سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه ضمن تقدیر از همکاری شرکت لوله و مخابرات در راه اندازی این سیستم بیان کرد : ارتباطات این سیستم از طریق اینترنت، اینترانت و ماهواره می تواند برقرار شود و با توجه به مخابرات قوی و مستقل صنعت نفت در کشور، در حال حاضر ارتباط تله مدیسین به صورت اینترانت و فیبرنوری جریان دارد. 
وی با اشاره به تعریف تله مدیسین به عنوان پزشکی از راه دور، مراحل راه اندازی یک مرکز تله مدیسین را نظرسنجی، امکان سنجی و در نهایت استقرار سیستم عنوان کرد و اظهار داشت: امکانات لازم برای تله مدیسین در مرحله نخست ارتباط است که توسط مخابرات نفت در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران انجام می شود.
دکتر محمد صادق مشتری دوست  هدف از راه اندازی سیستم تله مدیسین یا خدمات پزشکی از راه دور را ارائه خدمات سلامت محور بصورت آنلاین و بدون محدودیت زمان عنوان کرد و گفت : هدف ما رفاه حال بیمارانی است که برای مداوای خود ناچار به مراجعه مراکز درمانی داخل شهر بوده یا اعزام آنان با سختی ها و مشکلات زیادی همراه است.
رییس واحد تله مدیسین سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار داشت : در این مرکز به منظور انجام مشاوره های پزشکی میتوان با 28 نقطه بهداشت و درمان در اقصی نقاط کشور در حوزه صنعت نفت  ارتباط داشت و اطلاعاتی از جمله تصویر، صوت و دیتاهای پزشکی از جمله نوار قلب، صدای قلب و ریه بیمار، ضایعات پوستی، دید مستقیم انتهای چشم و داخل گوش و ... در این سیستم پزشکی از راه دور را دریافت کرد.
رییس واحد تله مدیسین سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود : در آینده نزدیک به دنبال راه اندازی  سیستم تله مدیسین آمبولانس،ICU،CCU و Home car هستیم و امیدواریم با عملیاتی شدن آن امکانات خاص را ارائه دهیم.
گفتنی است برای نخستین بار در کشور سکو نفت و گاز دریایی SPQ1" " به دستگاه تله مدیسین (سیسستم پزشکی از را دور) در عسلویه مجهز می شود.فاصله این سکو از خشکی 120 کیلومتر می باشد و در میدان مشترک گازی ایران و قطر قرار دارد.

تله مدیسین 1

تله مدیسین 2

۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ۰۸:۳۵
تعداد بازدید : ۱,۴۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید