سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۰۱

اخبار

برگزاری سمینار " پیشگیری از کودک آزاری" در شهرک توحید جم

سمینار "پیشگیری از کودک آزاری"، با همکاری بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در سالن چند منظوره فرهگسرای توحید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر، محمدرضا لاله سنگی سرپرست آموزش مجتمع مسکونی پارس جم در آئین برگزاری این همایش گفت: همه مسائل مربوط به کودک آزاری، از جنبه حقوقی، مجرمانه، آثار روانی و فردی و دیدگاه اسلام در ارتباط با کودک آزاری مورد بررسی قرار گرفت و دکتر فریبا خطیبی روانشناس کودک در این خصوص به ارایه راهکارهای مختلفی پرداختند.
در ادامه این سمینار دکتر خطیبی با اشاره به تربیت صحیح فرزندان در راستای تعالیم اسلامی و الهی گفت: دین اسلام درباره تربیت کودکان در ابعاد مختلف فردی، عاطفی و اجتماعی روایات و تاکیدات بسیاری دارد که باید والدین مورد توجه قرار دهند تا شاهد کودک آزاری در مقاطع مختلف نباشیم.
خطیبی گفت: دین اسلام حتی برای تنبیه کودکان از آزار های جسمی والدین را منع کرده و توجه عاطفی و روانی را مورد تاکید قرار داده است تا بتوانیم با توجه به ارزش ها و آموزه های اسلامی در تربیت افراد و تعالی آنها قدم های موثری برداریم.
وی همچنین گفت : هرگونه اسیب جسمی ،جنسی،روانی و عاطفی وبهره کشی وعدم رسیدگی به نیازهای اساسی افراد زیر ١٨سال توسط دیگران کودک ازاری تلقی میشود . برای پیشگیری ازکودک ازاری ما نیاز به اموزش وبالا بردن اگاهی کودکان و والدین وجامعه داریم .

کودک آزاری

 

کودک آزاری  

۱۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۰۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید